Web Analytics
scris miercuri, 10.10.2012

COMUNICAT DE PRESA. Probleme ridicate privind serviciul de salubrizare după încheierea contractelor de concesiune

Cauza creşterii preţului la serviciul public de colectare, transport si depozitare a deseurilor solide municipale in Municipiul Pitesti

Sunt mai multe cauze care au dus la creşterea tarifului şi anume:
• din anul 2008 nu a fost modificat tariful deoarece nu a existat un contract de delegare a serviciului;
• operatorul nu a avut in structura tarifului taxa de depozitare;
• în Piteşti sunt foarte mulţi cetăţeni care se sustrag de la plata serviciului de salubrizare şi nu apar în listele asociaţiilor de proprietari din diferite motive. Mai exact, din listele salubriştilor lipsesc peste 40.000 cetăţeni care produc deşeuri şi le duc la platformele publice. Din această cauză, costurile serviciului se împart la cetăţenii de bună-credinţă.
•  tarifele actuale sunt rezultate în urma unei licitaţii publice internaţionale şi includ costurile de colectare, transport, depozitare şi amortizare a investiţiilor conform Legii 101/2006 (Legea privind organizarea şi derularea serviciilor de salubritate)

Structura Taxei de salubrizare în mediul rural

Legea 101/2006 art. 6 alin. 2 lit. c prevede soluţia taxelor speciale, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual fără contract. Cuantumul şi regimul tarifelor şi taxelor speciale se stabilesc, se ajustează sau se modifică de către autorităţile administraţiei publice locale, potrivit prevederilor legale în vigoare. La alin. 5 regăsim:
„Structura şi nivelul tarifelor şi taxelor speciale vor fi stabilite astfel încât:
a) să acopere costul efectiv al prestării serviciului de salubrizare;
b) să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare a serviciului de salubrizare;
c) să încurajeze investiţiile de capital; “

DENUMIRE COSTURI    SUMA(RON)
persoana/luna      
Colectare şi transport        1.13      
Amortisment
(echipamente si utilaje)        0.51      
Depozitare            0.86      
TOTAL(fara TVA)        2.5      
TOTAL(cu  TVA inclus)        3.1     

La stabilirea taxei am avut în vedere următoarele:
– principiul solidarităţii
– principiul suportabilităţii
– principiul poluatorul plăteşte.
Astfel a rezultat cel mai mic tarif din ţară/persoană după implementarea unui astfel de proiect. 

Acest model prezintă următoarele avantaje:
• Pentru a obţine o taxă mică am eliminat costuri de contractare, emitere factură lunară, de personal pentru încasare;
• Se asigură serviciul pentru întreaga localitate, nu doar pentru cei care vor să încheie un contract (din experienţă, în localităţile unde a existat sistem de colectare din poartă în poartă şi contract individual, mai mult de jumătate din gospodării refuzau să încheie contract pe motiv că nu produc gunoi, găsind soluţii individuale de a scăpa de el);
• Costurile serviciului dintr-o localitate se împart la toţi cetăţenii, nu doar la cei de bună-credinţă;
• Cazurile sociale justificate sunt susţinute de către operator, primărie şi asociaţie;
• Operatorul preia responsabilitatea de reciclare impusă de către Fondul de Mediu Administraţiilor Publice Locale.

Dezavantajele sistemului taxă de salubrizare:
• Primăriile din mediul rural nu au personal pentru a face colectarea taxei;
• Cetăţenii acuză consiliile locale şi, în special, primarul, că au instituit o nouă taxă, ei nefiind obişnuiţi să plătească acest serviciu până în momentul de faţă;
• Gradul de încasare al taxelor şi impozitelor este unul scăzut.

A.D.I. Servsal Argeş continuă să se întâlnească cu cetăţenii, la cămine culturale, primării şi în şcoli pentru a îi  informa despre sistemul integrat de management al deşeurilor, despre obligaţiile pe care le avem ca cetăţeni în protejarea mediului înconjurător şi gestionarea corectă a deşeurilor.
Continuăm proiectele complementare, iar începând din luna octombrie vom derula o acţiune de analiză a structurii şi cantităţii deşeurilor produse de un cetăţean.
Proiectul va fi  finanţat 100% de mediul privat, iar măsurătorile se vor face pe durata unui an calendaristic, respectiv patru anotimpuri.
Mai multe detalii despre activităţile A.D.I. Servsal Argeş puteţi găsi la adresa de web:  www.managementuldeseurilorarges.ro.
DIRECTOR EXECUTIV, Gabriel MOICEANU

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Averi pierdute la Câmpulung

Cei din administrația câmpulungeană au anticipat decizia recentă a Curții Constituționale a...

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Averi pierdute la Câmpulung

Cei din administrația câmpulungeană au anticipat decizia recentă a Curții Constituționale a României conform căreia declarațiile de avere nu trebuie...

Începe distracţia în Câmpulung

Deși nu a avut parte de manifestările încadrate în Festivalul Internațional de Folclor ”Carpați”, municipiul Câmpulung nu va fi lipsit de agitație...

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...