Din această vară, în numeroase localități din România, certificatele de naștere și de deces sunt disponibile atât în format digital, cât și fizic. Numărul municipiilor, orașelor și comunelor care emit aceste documente în format digital a crescut semnificativ, de la 300 în iunie la peste 2.000, conform unui recent anunț al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
Citește și: Deputatul Mihalcea, avertisment catre prefect: “Dragos Predescu, trezeste-te, copile!”
Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor a raportat progrese semnificative în implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) la nivel național. Până la data de 31 iulie 2024, au fost înregistrate digital 38.415 evenimente de stare civilă, dintre care 14.528 sunt nașteri și 23.887 decese. În ceea ce privește certificatele eliberate, au fost distribuite 24.187 certificate de naștere, majoritatea în format fizic, și 1.637 în format digital. De asemenea, s-au emis 26.069 certificate de deces, din care 364 în format digital.
Arhiva electronică a validat până acum 132.356 acte de stare civilă, incluzând 95.654 acte de naștere, 12.561 acte de deces și 24.141 acte de căsătorie. Sistemul a generat 16.187 de coduri numerice personale (CNP) care conțin codul unic 70. Implementarea sistemului SIIEASC continuă într-un ritm etapizat în toată țara, cu sprijinul direcțiilor județene și locale de evidență a persoanelor, și se preconizează că procesul va fi finalizat până la data de 24 septembrie 2024.
0 Comentarii