Web Analytics
scris miercuri, 29.11.2023

Cel mai mare pod metalic în arc de cerc din România e la Dâmbovicioara şi e gata!

Luni, 27 noiembrie, a fost deschis circulației Podul Dâmboviței, pod cu o lungime totală de 170 metri, amplasat pe DN 73, în comuna Dâmbovicioara, și care face legătura cu județul Brașov. Este cel mai lung „pod de tip arc cu calea sus” din România, iar darea lui în folosință va permite ridicarea restricțiilor pentru camioane de pe actualul pod peste Dâmbovița, pod monument istoric construit în 1886. Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane lei, cu finanțare europeană de 32 de milioane lei.

Cel mai mare pod metalic în arc de cerc din România e la Dâmbovicioara şi e gata!

La eveniment au fost prezenți Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean și al PSD Argeș, Ionuț-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Daniel Augustin Dinu, directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri București și directorul adjunct, argeșeanul Eduard Dima, vicepreședintele Consilului Județean Argeș Marius Nicolaescu, administratorul public al județului, Cristian Puiu, primarul comunei Dâmbovicioara, Dumitru Secăreanu și reprezentanții firmei constructoare.

„Stau să mă gândesc că m-am născut sub o zodie norocoasă. Este dat ca în acest mandat, la conducerea Consiliului Județean, să asistăm la două lucrări foarte importante. Este vorba despre acest pod, cel mai mare pod metalic în arc de cerc din România, iar acum o lună de zile participam cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și cu prim-ministrul Marcel Ciolacu la o altă premieră în România – lucrările de străpungerea de la Tigveni pentru autostrada Pitești-Sibiu.
Sună cam rău când ne gândim că aceste lucruri sunt premiere după 1989, dar este bine că se întâmplă, totuși, și acum. Trebuie să spunem că cei din actuala conducere a Minsterului Transporturilor, prin ministrul Sorin Grindeanu, sunt cei care au pus bazele dezvoltării infrastructurii rutiere în România cum nu s-a mai întâmplat în ultimii 30 de ani. Întâlnim din ce în ce mai des și constructori serioși, așa cum este și cazul firmei care a lucrat la acest pod, pentru că marile noastre probleme au plecat de la faptul că dorința noastră de a construi s-a întâlnit cu dorința unora de a nu face nimic și doar de a lua banii pentru ceea ce ne doream noi să construim. Acum, avem cea mai bună execuție din perioada unui ministru la Transporturilor și asta înseamnă seriozitate, implicare și că intrăm pe drumul cel bun. Cu asemenea performanțe ne vom lăuda și sper că și alții vor înțelege că în țara aceasta mai trebuie să și construim până să ne promitem. Mulțumesc tuturor celor implicați în acest proiect. Vă mai spun ceva: în ultimii doi ani, infrastructura rutieră națională de pe raza județului Argeș a avut numai de câștigat prin colaborarea excelentă pe care am avut-o cu Ministerul Transporturilor!”,
a spus Ion Mînzînă.

„Îi mulțumesc domnului președinte pentru implicarea de care a dat dovadă pentru ca acest proiect să devină realitate. Acest pod, cu care ne mândrim, unicat în țară, face legătura pe culoarul Rucăr-Bran între Transilvania și Țara Românească”, a spus și Dumitru Secăreanu, primar Dâmbovicioara.
M.S.

Citește și Premierul şi conducerea PSD Argeş, vizită fulger pe şantierul autostrăzii Piteşti-Sibiu

Citește și Ceremonial militar la Garnizoana Pitești. PSD Argeș: „La mulți ani celor peste 70.000 de soldați aflați în slujba Armatei României!”

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *