Ce ar trebui să știi despre anvelopele de iarnă: de ce nu sunt bune vara și de ce nu sunt doar pentru zăpadă

de | 14.12.2020 19:17 | Actualitate, Economie

Suntem în plină iarnă, iar cei mai mulți dintre noi și-au schimbat deja anvelopele cu cele de iarnă, lucru recomandabil atât din punct de vedere legal (nu vrea nimeni să riște o amendă), dar și din punct de vedere al siguranței rutiere. Cei care nu au făcut-o încă ar trebui să știe că își riscă viața inutil, mai ales că se anunță o iarnă cu multe ninsori.

Ce ar trebui să știm despre anvelopele de iarnă? În primul rând că acestea nu sunt doar pentru zăpadă.

Aproape întotdeauna, din cauza ignoranței, se crede adesea că anvelopele de iarnă sunt potrivite doar pentru a conduce pe zăpadă. Eroare! Temperatura, nu condițiile meteorologice, indică momentul montării unor anvelope de iarnă.

Momentul pentru trecerea la anvelopele de iarnă este atunci când termometrele încep să arate temperaturi sub șapte grade. Sub această temperatură anvelopele de vară nu mai sunt eficiente, iar cele de iarnă ating eficacitatea maximă.

De ce? Deoarece cauciucul din care sunt fabricate anvelopele de vară se întărește la rece și reduce capacitatea de aderență, în special pe teren umed; Acest lucru mărește, de asemenea, distanța pe care trebuie să o parcurgă mașina sau motocicleta înainte de a opri în caz de urgență, în timp ce anvelopele de iarnă sunt fabricate cu materiale mai moi și mai flexibile, care își mențin performanțele inalterabile la temperaturi scăzute.

Un alt lucru pe care ar trebui să-l știm despre anvelopele de iarnă este că acestea nu sunt utile vara. Asta pentru cei cărora le este lene să le mai schimbe la primăvară și care profită de faptul că obligatorii sunt doar cauciucurile de iarnă, nu și cele de vară.

Purtați cizme în mijlocul lunii august? Nu? Ei bine, același lucru se întâmplă și cu „încălțămintea” mașinii tale.

Anvelopele de iarnă sunt fabricate din cauciuc moale pentru a preveni rigidizarea și pierderea aderenței în timpul iernii, dar acest material provoacă performanțe foarte limitate atunci când temperaturile cresc peste șapte grade. În plus, pe un asfalt încins sau doar cald, materialul moale al cauciucurilor de iarnă se „roade” mai mult, se degradează, își pierde eficiența și își scurtează durata de viață.

Alt lucru de care trebuie să ținem cont cu pivire la anvelope de iarnă este că cele „all season”, preferatele celor care nu doresc să-și bată capul cu schimbarea de două ori pe an a cauciucurilor mașinii, nu sunt la fel de eficiente. În condiții severe de iarnă, anvelopele all-season nu fac față. Adică vor frâna la fel pe asfalt uscat sau umed, însă dacă e vorba de rulat pe zăpadă, acestea nu au profilul necesar unei aderențe crescute. Pe gheață performanțele sunt limitate, asadar necesitatea unui kit lant tine de performantele sistemului de transmisie, in cazul unei motociclete sau chiar autoturism.

Așadar, dacă nu ai schimbat încă anvelopele cu cele de iarna, nu mai ezita. Fă-o acum! Nu doar că nu vei risca nimic din punct de vedere legal, dar vei fi mai liniștit știind că nu periclitezi siguranța celor dragi.

Distribuie!

Articol scris de Jurnalul de Arges

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii