Web Analytics

Cauzele care au dus la provocarea accidentelor în lanț de pe Autostrada Soarelui și ce reguli ar trebui să respecte șoferii pentru a nu deveni victime

de | 18.07.2021 10:24 | Actualitate

Ceața, neadaptarea vitezei și relaxarea specifică sezonului estival sunt principalele cauze care au dus la producerea accidentelor în lanț de vineri pe Autostrada Soarelui, potrivit primelor declarații ale polițiștilor. O altă problemă des întâlnită pe șoselele din România este efectuarea incorectă a depășirii  pe autostradă.
 
„În general, șoferii nu știu să depășească. Depășesc cu viteză foarte mică și rămân în continuare pe banda a doua. Normal ar trebui să executăm depășirea rapid și în siguranță. Aceasta  ar trebuie să dureze 6,7,8 secunde. Accelerăm în momentul depășirii și revenim pe banda întâi, lăsând banda a doua liberă pentru circulație. Astfel, aceste grupuri compacte și coloane de mașini nu se vor mai forma”, a declarat pentru G4Media.ro Sorin Ene, pilot auto.
Ceața. Potrivit Centrului Infotrafic, începând cu ora 5:30, ceața a apărut pe întreaga suprafață a Autostrăzii Soarelui. Vizibilitatea a fost redusă sub 200 de metri și izolat sub 50 de metri.
Neadaptarea vitezei. Specialiștii in siguranță rutieră consultați de G4Media.ro susțin că mulți dintre participanții la trafic nu țin cont de „regula celor 2 secunde”. Regula de doua secunde în condus spune că nu trebuie să fii niciodată mai aproape de 2 secunde de mașina din fața ta. Asta pentru că daca masina din față va frâna brusc,  vei avea doua secunde în care sa opresti în siguranță. Deși pare foarte simplu, există câteva scenarii – ploaie, zăpadă, ceață și blocaje în trafic – care pot complica situația.  Tot specialiștii spun că la o distanță de 120 km/h, între mașini trebuie păstrată o distanță de 67 m,, la o viteză de 80 km/h – o distanță de 45 m și la 40 km/h – o distanță de 23 m.
Relaxarea specifică sezonului estival este o altă cauză care nu trebuie minimalizată.
„Întotdeauna în sezonul estival a crescut numărul de accidente cu vătămări corporale deoarece lumea se relaxează plecând spre munte sau spre mare și, din păcate, această relaxare se vede și în actul conducerii. Există o tendință de a ajunge mai repede, de a circula cu viteză mare, de a nu respecta regulile de circulație fie legate de viteză, fie legate de păstrarea distanței în mers sau de a nu ne asigura la schimbarea benzilor de rulare. Și uite așa, aceste încălcări ale legislației rutiere se transformă în accidente de circulație”, a declarat pentru G4Media.ro Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație din România.
În contextul accidentelor în lanț care au avut loc pe Autostrada Soarelei din cauza ceței, Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române le dă șoferilor câteva sfaturi.
„Pe timp de ceaţă, în afară de reducerea vitezei, mărirea distanţei în mers şi folosirea corespunzătoare a luminilor, în ceea ce priveşte autostrăzile trebuie respectate şi alte reguli specifice: nu opriţi pe benzile de circulaţie şi pe banda de urgenţă, în cazul unei pene sau defecţiuni tehnice, porniţi luminile de avarie, echipaţi-vă cu vesta reflectorizantă, scoateţi pasagerii din autovehicul în afara părţii carosabile şi amplasaţi triunghiurile reflectorizante, unul după celălalt, la distanţe mai mari.
Recomandăm ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă, trebuie folosite şi luminile de ceaţă. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult, cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie”, se arată în avertizarea Infotrafic.

Articol scris de Bianca Solomon

Distribuie!

0 Comentarii