Între 1968 și 1969, Ceaușescu a cerut un plan național de autostrăzi care a fost trasat pe hârtie, arată adevărulfinanciar.ro. Numai că după darea în folosință a tronsonului de aproximativ 100 de kilometri dintre Capitală și Pitești, liderul comunist renunța la această idee pentru a se concentra asupra industriei. Programul avea să fie reluat în a doua jumătate a anilor `80, însă prioritate avea traseul spre Constanța. După 1990, noile guvernări au uitat și ele de autostrăzi. Acestea au revenit în atenție după ce au fost exploatate drept capital electoral. După 2005 s-a repus pe hârtie autostrada A1, după ce guvernarea Năstase considera că legătura cu Occidentul trebuie făcută pe la Borș, nu pe la Nădlac. Finele anilor 2000 au marcat însă începerea mai multor lucrări pe traseul A1, însă acesta a fost ușor modificat față de proiectul inițial din 1968. Autostrada nu mai menținea cursul Mureșului, în zona sa de nord, ci era deviată prin Lugoj și Timișoara.
F. Silvestru
0 Comentarii