Campania electorală pentru alegerile prezidențiale a început oficial vineri, 4 aprilie, la ora 00:00, și se va încheia cu o zi înaintea primului tur al alegerilor, respectiv pe 3 mai, ora 07:00. 11 candidați își vor disputa cea mai importantă funcție în stat. Odată cu startul campaniei, aceștia vor tebui însă să respecte o serie de reguli stabilite de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), fapt ce este valabil în următoarele 30 de zile.
Citește și: Crin Antonescu: Candidez pentru România, nu pentru un Partid!
Cei 11 candidați intrați în cursa pentru Cotroceni
* Nicușor Dan (independent) * Crin Antonescu (Alianța România Înainte) * Victor Ponta (independent) * Elena Lasconi (USR) * George Simion (AUR) * Lavinia Șandru (PUSL) * Cristian Terheș (Partidul Național Conservator Român) * John-Ion Banu-Muscel (independent) * Silviu Predoiu (Partidul Liga Acțiunii Naționale) * Daniel Funeriu (independent) * Sebastian-Constantin Popescu (Partidul Noua Românie)
O situație aparte a reprezentat-o cazul președintei Partidului Oamenilor Tineri (POT), Anamaria Gavrilă, care a primit undă verde de la BEC și CCR să candideze, însă a decis să se retragă din competiție, în favoarea liderului AUR, George Simion, care a rămas, astfel, unicul candidat al suveraniștilor. Cei doi și-au depus candidatura după ieșirea din cursă a lui Călin Georgescu.
Cinci candidați – Elena Lasconi, George Simion, Cristian Terheș, Silviu Predoiu și Sebastian-Constantin Popescu – au intrat în cursa electorală și la scrutinul prezidențial de anul trecut, șefa USR reușind să ajungă în turul doi cu independentul Călin Georgescu, alegeri care însă au fost anulate de Curtea Constituțională.
Citește și: Țigări doar cu buletinul! Noua regulă impusă de ANPC
Reguli noi în această campanie
Autoritatea Electorală Permanentă precizează că există reguli noi pentru această campanie electorală și anume materialele publicitare politice, distribuite în mass-media, trebuie să aibă o etichetă care va conține informații precum adresa sediului partidelor care susțin candidații sau adresele poștale ale candidaților, atunci când aceasta este dezvăluită public.
„Ca element de noutate, indiferent de mijlocul de distribuire, inclusiv prin intermediul programelor de radio și de televiziune, precum și al serviciilor media audiovizuale la cerere, pe durata campaniei electorale a alegerilor pentru Președintele României din anul 2025, materialele publicitare politice distribuite de actorii politici trebuie să conțină următoarele informații (eticheta):
a) o indicație privind faptul că reprezintă un material publicitar politic;
b) candidatul sau formațiunea politică la cererea căreia sau în numele căreia este pregătit, plasat, promovat, publicat, distribuit sau difuzat materialul publicitar politic, respectiv numele și adresa de e-mail, precum și adresa poștală a candidatului, atunci când aceasta este dezvăluită public de către acesta, sau adresa sediului, în cazul formațiunilor politice;
c) o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare, în sensul art.3 pct.11 și 12 din Regulamentul (UE)2024/900 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 martie 2024 privind transparența și vizarea unui public-țintă în publicitatea politică, atunci când este cazul; d) o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
e) după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau al unei promovări electorale plătite;
f) codul unic de identificare a mandatarului financiar înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă”, se arată în comunicatul de presă transmis de AEP.
Citește și: Pitești. Ultima zi de muncă a lui Valerică Nicolae, șeful Poliției Locale
0 Comentarii