Web Analytics

O alee îngustă pe care nu pot trece simultan două maşini va trebui să facă faţă unui trafic generat de 300 de autoturisme

de | 22.11.2018 13:04 | Politica si Administratie

# Efectul autorizării unor construcţii pe bandă rulantă, fără niciun studiu de trafic

La Pitești se construiește și e bine că se construiește, fiindcă cererea de locuințe e mare, însă autoritățile locale par cel puțin depășite de situație când aprobă construcții fără niciun fel de studiu de trafic. Ce se întâmplă când nu se ține cont de aceste aspecte? Haos! Un fenomen recent apărut şi pe Aleea Seneslau, o străduță extrem de îngustă, pe care în ultimii ani se circulă tot mai mult, date fiind noile imobile apărute în zonă, venite la pachet cu suplimentarea numărului de maşini. Mai grav e că perspectivele sunt chiar mai sumbre decât prezentul când vine vorba de traficul rutier. Asta pentru că celor aproape 200 de mașini ale celor care deja domiciliază pe această alee și străduțele adiacente se vor adăuga alte cel puțin 80 de autoturisme ale familiilor ce se vor muta în apartamentele noului bloc cu 7 etaje – Găvana Residence – ridicat deja, dar încă nedat în folosință. Cei care locuiesc în zonă sunt disperați și se întreabă, pe bună dreptate, cum la autorizarea unui bloc atât de mare nu se ține cont de posibilitățile de acces și de ce Primăria n-a rezolvat mai întâi lărgirea carosabilului pentru a prelua un trafic de 300 de mașini sau de ce nu a amânat autorizarea construcţiei până la rezolvarea problemei accesului. Două întrebări care vin la pachet cu altele: cum se face că, într-o zonă aşa aglomerată din punct de vedere al traficului pe respectiva alee şi în care regimul de înălţime n-a depăşit până mai de curând 4 etaje, a apărut un bloc mult mai înalt şi cum se modifică la Piteşti un Plan Urbanistic General sau Zonal fără să se țină cont de toate aspectele privind infrastructura?

Mai mulți locatari din zonă și-au luat inima în dinți și s-au adresat, la începutul acestei săptămâni, redacției „Jurnalului de Argeș”.
„Noi n-avem absolut nimic cu faptul că s-a făcut acest bloc, dar ne gândim la ce regim de înălțime a fost aici și nu putem să nu ne întrebăm cum dă Primăria aceste autorizații. Am făcut o sesizare la Primărie și am arătat că nu era normal să se construiască o clădire atât de înaltă, nu doar pentru că în zonă nu mai e niciuna atât de mare, ci pentru că va duce la o creștere atât de mare a traficului pe aleea aceasta îngustă, pe care, oricum, circulăm foarte dificil, încât se va ajunge la blocaje grave. Gândiți-vă că sunt deja două blocuri mai sus, sunt atâtea case, sunt firme, există deja vreo 200 de mașini care trec pe strada asta. Când noul bloc se va da în folosință, vor fi aproape trei sute de autovehicule, pentru că e vorba de 80 de apartamente noi, iar asta înseamnă 80 de familii și, probabil, tot atâtea mașini sau poate chiar mai multe. Nu cumva înainte de a da autorizația privind construirea acelui bloc, Primăria trebuia să rezolve calea de acces sau să ceară dezvoltatorului să cumpere terenul de alături, ca să existe o cale de acces adecvată? Vine iarna, vor trebui să bage plugul, gândiți-vă ce se va întâmpla în condițiile în care nici pe timp de vară nu pot trece două mașini una pe lângă alta. Nu știu dacă e incompetență sau altceva, dar nu cred că Primăria și-a făcut treaba să ceară dezvoltatorului să prezinte cum vor ajunge, în contextul acesta, cele 80 de mașini ale viitorilor proprietari la parcarea amenajată la bloc. Și dacă Primăria n-a cerut, constructorul s-a apucat de treabă!”, a explicat, pentru „Jurnal de Argeș”, Eugen Florea, un cetățean care locuiește în zonă.
Vecinii săi sunt la fel de revoltați și cer acum Primăriei să le rezolve problema.
„Ne deranjează faptul că Primăria a dat aprobare să se construiască blocuri în zonă, deși PUZ-ul inițial, de care știm noi, era de maximum 4 etaje, iar acum a apărut un bloc de 7 etaje… Ce ne deranjează e că Primăria, când a dat aprobarea pentru acest bloc, n-a ținut cont de traficul din zonă, de capacitatea străzii de a absorbi numărul de vehicule. Spațiul este foarte strâmt, nu pot trece simultan două mașini. Singurul lucru care mai poate fi făcut este ca strada să fie lărgită, poate printr-o înțelegere cu proprietarii terenului de lângă Big sau nu știu cum, spune un alt proprietar din zonă, Aurel Soare.

„Nu s-a ținut cont de nimic”

Oamenii spun că numai cine nu cunoaște zona nu știe că aleea respectivă nu poate absorbi un trafic cu 50% mai mare.
„Probabil că se știa la Primărie că există o schiță de amplasament a tuturor imobilelor de pe strada aceasta, că sunt multe construcții, mulți locatari, multe mașini, dar nu s-a ținut cont de nimic. Adică trebuia să se aibă în vedere un proiect de urbanism, ceva… Când știau că se construiesc blocuri trebuia să se gândească că trebuie să existe o lărgime a carosabilului pentru circulația în amble sensuri, ceea ce nu s-a respectat. Și dacă nu se făcea acest ultim bloc, tot trebuia să se aibă în vedere că aici e un trafic destul de intens. Acum să ia legătura cu dezvoltatorul și să găsească o soluție să ne lărgească strada”, spune Viorel Neacșu, un alt bărbat care locuiește în zonă.

Cornel Ionică: „Nu ne-a numărat nimeni mașinile de acolo”

3 ionicaÎntrebat de situația traficului rutier pe Aleea Seneslau și despre impactul pe care-l va avea apariția altor 80 de autorurisme într-o zonă în care 200 de mașini se bulucesc deja pe o străduță lată de trei metri, chiar mai îngustă pe unele tronsoane, primarul Piteștiului s-a rezumat la o generalizare și o vagă promisiune.
„Nu este singura observație… Din păcate, sunt foarte multe astfel de solicitări, din cauza a foarte multor construcții de imobile. Noi restricționăm regimul de înălțime (n.red. – la autorizarea noilor construcții), întoarcem de nenumărate ori, respingem solicitări. Dar orașul, în sine, are probleme cu traficul. Seara, indiferent din ce direcție, se circulă bară la bară. (…) Unde putem, dacă putem să lărgim strada, facem asta, indiferent că e bloc sau nu e bloc, realizăm, construim parcări… Nu va fi ușor, dar vom analiza situația.(…) Nu ne-a numărat nimeni mașinile de acolo. Există cale de acces și nu poți să restricționezi autorizația de construire din aceste motive. Sunt niște criterii clare când poți să dai sau să nu dai autorizație de construire”.
Am încercat și să aflăm, concret, când a fost modificat PUZ-ul pentru zona respectivă ca să poată fi dată autorizația de construire a noului bloc cu 7 etaje într-o zonă în care toate celelalte construcții au respectat un regim de înălțime mai mic. Edilul n-a precizat decât atât: „Vă asigur că a trecut prin toate etapele și e totul în legalitate”.

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii