Web Analytics
scris joi, 05.10.2023

Albota şi Băbana nu se asociază la transportul metropolitan

Comune limitrofe Piteștiului, atât Albota, cât și Băbana, au ezitat să intre în asocierea la transportul metropolitan cu autobuze Publitrans la care au aderat deja, pe lângă Pitești, localitățile Mărăcineni, Ștefănești, Bascov, Moșoaia, Bradu, Oarja și Căteasca. Vă prezentăm în continuare ce zic cei doi edili ale căror comune n-au intrat.

Albota şi Băbana nu se asociază la transportul metropolitan

Ion Dumitru, Albota: „Nu am atâția bani în buget, alt motiv nu am!”

Ion Dumitru, primar Albota: „Nu am avut atâția bani în buget, alt motiv nu am. În momentul în care o să mai crească sursa de venituri, poate o să intru și eu. Deci nu am, la ora actuală, de unde să dau 700.000 lei pe an. Sursa mea de venituri proprii, analizată la sânge în Consiliul local, nu acoperă cheltuielile. Toți transportatorii din zona sud trec prin comuna Albota, iar transportatorul care face cursa de Mareș va fi obligat să vină cu autobuz nou, cu perne de aer, cu aer condiționat. Toți ceilalți care vin de la Costești, Mârghia, Lunca Corbului au obligația să oprească în comuna Albota, iar eu o să le pun la dispoziție trei alveole unde să oprească, pentru că e drum european și așa mi-au cerut cei de la Drumuri Naționale. Am făcut proiectul, am achiziționat stații moderne pe PNRR, dar nu se pot face lucrurile cum ai bate din palme. Este greu. Pentru că avem pe Anghel Saligny patru drumuri la care lucrăm, patru stații de înărcare electrice, tot pe PNRR. Deci nu e rea voință, dar bugetul local nu-mi acoperă cheltuiala asta pentru transport!”

Citește și Ion Dumitru: „Trebuie să fii prea prost să nu-ţi dai seama că o femeie te vrea sau nu te vrea”

Beve Ivan, Băbana: „Ar însemna să opresc iluminatul public, să nu mai dau drumul la școală să funcționeze!”

Bebe Ivan, primar Băbana: „Păi, dacă au zis că ne costă 780.000 lei subvenția pe an, dacă aderăm la transportul metropolitan..? Eu am veniturile toate 800.000 de lei, adică 8 miliarde lei vechi și ei îmi cer 7 miliarde ca să plătesc subvenția! Nu știu cum au făcut calculul ăsta! Au făcut cei de la Facultatea de Automobile din Pitești un studiu și au constatat că nu e rentabil transportul metropolitan pe Băbana. Că nu se știe dacă iarna pot urca autobuzele, că sunt pantele foarte abrupte. Înțelegeam și eu, un miliard pe an, dar să ceri de șapte ori mai mult..? Păi, pot cumpăra zece autobuze cu banii ăștia! E suma prea mare, după cum au calculat ei.

Nu merită să dăm 7 miliarde lei vechi ca să se asigure două linii, Pitești – Slătioara și Pitești – Băbana, adică maxim două microbuze de 28 locuri. Ar însemna să strângem în comună bani numai pentru asta, să opresc iluminatul public, să nu mai dau drumul la școală să funcționeze. Asta în contextul în care eu am un miliard pe an cheltuieli doar cu șoferul, cu microbuzul și motorina pentru școală. Atât cheltui eu din ăia 800.000 lei, tot bugetul. Iar din impozite asfaltez drumuri, am făcut stația de epurare… Ăsta este motivul pentru care nu intrăm, nu că nu vreau eu! Iar ăștia cu maxi taxi merg bine, frumos, nu am desființat niciun traseu!”

Citește și Zona metropolitană a Piteştiului s-a mărit! Primarii Cristian Gentea şi Nicolae Velcea au luat autobuzul spre Ştefăneşti

Citește și Linie Publitrans Piteşti – comuna Oarja. Cât costă un abonament pentru toate traseele din reţeaua metropolitană

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *