Web Analytics

AJFP Argeș, despre avantajele înrolării în Spațiul Privat Virtual în cazul persoanelor juridice

de | 6.07.2022 12:23 | Actualitate, Economie, Home

Având în vedere beneficiile oferite de Spațiul Privat Virtual, precum și pentru a veni în sprijinul contribuabililor interesați in legătură cu programul pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii Start-up Nation – ROMÂNIA, unde vor fi necesare si anumite documente obținute de la organului fiscal competent, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş transmite tuturor contribuabililor care încă nu s-au înregistrat în SPV și aveau această obligație începând cu data de 01 martie 2022, potrivit O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale să procedeze la înregistrarea în cel mai scurt timp, întrucât eliberarea documentelor în cauză nu se va mai efectua în format letric de către instituția noastră, urmând ca acestea să fie transmise exclusiv prin SPV.

Citește și: STUDIU: Un român din cinci a folosit servicii online pentru asigurări

Spațiul Privat Virtual este un sistem de comunicare electronică între Ministerul Finantelor – ANAF si contribuabilii persoane juridice si fizice. Este un serviciu uşor de accesat, nu implică niciun cost, poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet, este disponibil 24h/24h, nu necesită deplasarea la sediul administraţiei fiscale sau la oficiul poştal pentru a efectua o solicitare sau a primi un act administrativ fiscal și oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, intre care mentionam:

  • depunerea electronică a unor cereri și înscrisuri;
  • posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente;   
  • obtinerea de informaţii cu privire la obligaţiile fiscale datorate;  
  • informaţii cu privire la contribuţiile sociale datorate;  
  • acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă (www.ghiseul.ro);
  • reducerea timpului alocat pentru rezolvarea problemelor administrative în relația cu instituția noastră;
  • reducerea costurilor efectuate pentru depunerea și obținerea documentelor de la organul fiscal;
  • creșterea operativității în rezolvarea oricăror solicitări legate de colaborarea cu A.J.F.P. Argeș.

Citește și: Fostul service IATSA Bascov, simbol al localităţii, şters de pe faţa pământului!

Persoanele juridice pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV parcurgând următorii pași:

  – se acceseazã site-ul www.anaf.ro, secțiunea ”Înregistrare în Spațiul Privat Virtual”; 

– se executã în ordine click pe ”Înregistrare utilizatori persoane fizice și juridice” -> „Persoane juridice” -> butonul „Înregistrare utilizatori cu certificat digital” ; 

– în formularul web care se deschide, pentru înregistrarea unui utilizator cu certificat digital, se vor completa datele de identificare ale solicitantului (persoanei juridice) și ale persoanei (titularul certificatului digital) așa cum sunt solicitate, se încarcã documentul de confirmare și arhiva zip cu documentele care atestã calitatea utilizatorului; 

– se apasã butonul „Trimite”; 

– se afișeazã fereastra în care se vor completa codurile primite pe e-mail-ul și pe numãrul de telefon, dacã este cazul, declarate în formular, și codul de validare înscris pe ecran; 

Citește și: La Muzeul Pomiculturii și Viticulturii Golești a avut loc vernisajul expoziției de obiecte de patrimoniu restaurate

  – se afișeazã pe ecran toate informațiile completate în formular;

– în cazul în care cererea de înregistrare în serviciul Spațiul Privat Virtual este aprobată, va fi transmis un mesaj în acest sens pe e-mail-ul declarat în formular; în cazul în care solicitarea este respinsă, se va comunica aceasta la adresa de e-mail, precum și motivul respingerii.

Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:

– accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”

– vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale –  https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s  și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă  –   https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )

– telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.

Articol scris de Bianca Solomon

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *