
Un fenomen real care ia amploare în școli este bullying-ul, fie el verbal, fizic sau online. Elevii pot fi intimidați, hărțuiți, amenințați cu bătaia, umiliți în public sau excluși din grup din cauza particularităților și, din păcate, deși subestimate, efectele sunt copleșitoare.
Încă de anul trecut „Jurnalul de Argeș” a demarat o campanie de presă anti-bullying prin care aducem în lumină eforturile de prevenire a violenței școlare, iar una dintre cele mai frumoase campanii de prevenire a infracțiunilor în mediul școlar este „Împreună prindem curaj”. Se desfășoară de trei ani în Argeș, iar unitățile se întrec în punctaje pentru a fi admise.
Nu mai puțin de 39 de școli din Argeș, printre care și grădinițe s-au înscris anul acesta la proiectul „Împreună prindem curaj”, organizat de Ministerul Educației și Cercetării, sub coordonarea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Argeș și a Inspectoratului Școlar Județean Argeș, pentru combaterea bullying-ului.
Dintre cele 39 de unități școlare, 21 au fost desemnate câștigătoare și au semnat contractele pe 21 octombrie (fotografie principală), la sediul IȘJ Argeș.
Suma totală acordată județului în 2025 este de 56.000 de lei, banii fiind împărțiți între școli și putând fi utilizați doar pentru achiziția de bunuri, echipamente și servicii necesare proiectului.

Unitățile admise sunt: Grădinița cu Program Prelungit „Primii Pași” Pitești, Școlile Gimnaziale Bălilești, Nr. 1 Budeasa, Nr. 1 Bughea de Jos, Nr. 1 Corbeni, Nr. 1 Poienarii de Argeș, Nr. 1 Valea Danului, Vrănești, „Carol I” – Curtea de Argeș, „Iosif Catrinescu” – Dragoslavele, „Marin Preda” – Pitești, „Mihai Eminescu” – Pitești, „Mircea cel Bătrân” – Curtea de Argeș, „Liviu Rebreanu” – Mioveni, „Oprea Iorgulescu” – Câmpulung, „Victor Țârcovnicu” – Popești; liceele „Ferdinand I” – Curtea de Argeș, Nr. 1 Mărăcineni, „Petre Ionescu Muscel” – Domnești, Colegiul Național „Alexandru Odobescu” – Pitești și Colegiul Economic „Maria Teiuleanu” – Pitești.




La ediția trecută, 35 de unități din județ, 20 din mediul rural și 15 din urban, au spus „Da” pentru o comunitate mai unită. Elevi, părinți și profesori au fost implicați în peste 300 de activități, fie extrașcolare, fie ateliere interactive organizate la clasă, cu profesorii sau avându-i ca invitați pe specialiști de la Poliție, Jandarmerie sau din domeniul juridic.


De la cei mai mici la cei mai mari, elevii s-au simțit văzuți, ascultați și susținuți, au învățat să-și exprime și să-și controleze emoțiile, cum să recunoască formele de bullying și cum să le combată cu empatie și curaj. În timp ce părinții și profesorii au fost pregătiți să gestioneze mai bine provocările emoționale ale elevilor.








0 Comentarii