Anul viitor, pensionarii și persoanele cu dizabilități ce au venituri mici, persoanele care primesc ajutor social și familiile care primesc alocație de susținere vor beneficia de un ajutor financiar de 1.400 de lei, ce va putea fi folosit pentru plata facturilor sau a datoriilor la energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne de foc etc. Atât distribuția cardurilor de energie în baza cărora se va acorda ajutorul bănesc, cât și plățile se vor face prin intermediul Poștei Române.
Citește și: La 27 de ani, o argeşeancă, inginer software, creează la Londra „portofele tehnologice” pentru criptomonede!
După ce va primi banii, fiecare beneficiar de ajutor de energie va putea decide ce facturi va acoperi cu banii de la stat. Plata datoriilor curente și/ sau restante către furnizorii de energie se va face prin serviciul de mandat poștal. La efectuarea plății prin mandat, beneficiarul de ajutor va primi o dovadă privind plata de sume în mandat poștal, pentru a certifica că operațiunea are loc. Plata se va putea face fie la oficiile poștale, fie direct la factorul poștal, la adresa de domiciliu a beneficiarului.
Citește și: Explozie urmată de incendiu într-o comună din Argeș
Mai exact, după cum preciza recent Marcel Boloş, ministrul investițiilor și proiectelor europene, “pe de o parte, avem prima modalitate, la oficiul poștal și, a doua modalitate, este cea prin direct prin intermediul oficiantului poștal, a poștașului, în termeni cât mai simpli, care completează documentele necesare, eliberează aceeași dovadă și de-acolo revine responsabilitatea Poștei Române pentru ca să opereze plățile către furnizorii de energie”.
Citește și: 33 de ani de închisoare pentru o laureată a Premiului Nobel pentru pace!
Pentru efectuarea unei plăți prin servicii de mandat poștal, beneficiarii sprijinului vor fi obligați să prezinte următoarele categorii de documente: cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal; actul de identitate al beneficiarului de sprijin; documentul/ documentele justificativ/ justificative prin care face dovada datoriei curente și/ sau restante față de furnizorul de energie și/ sau, după caz, față de asociația de proprietari/ locatari; în situația în care beneficiarul cardului de energie are alt domiciliu decât cel care este inscripționat pe cardul de energie, contractul privind furnizarea energiei la domiciliul declarat împreună cu declarația pe propria răspundere că utilizează sprijinul pentru compensarea prețului la energie la domiciliul unde locuiește.
Citește și: Se anunță vreme neobișnuit de caldă pentru noaptea de Revelion
Cardul de energie va fi nominal și va conține date de identificare și securitate, va fi valabil pe teritoriul României și va putea fi utilizat numai în rețeaua teritorială a Poștei Române, pentru decontarea facturilor emise de furnizorii de energie.
În situația în care unul sau mai mulți beneficiari au aceeași adresă de domiciliu, se va emite un singur card de energie pe care vor figura toți beneficiarii care au aceeași adresă de domiciliu, nefiind permisă emiterea mai multor carduri pentru aceeași adresă de domiciliu.
0 Comentarii