Pe 25 mai a.c., Grupul Renault analiza ideea de a se concentra pe activitățile de producție a mașinilor electrice în Franța, în vreme ce Uzina Dacia ar fi putut scoate în continuare pe piață mașini hibride. Ba chiar s-a vehiculat informația că Renault ar vinde un pachet de 60%. A fost vestea care a alertat Argeșul, pentru că decizia ar fi adus după sine, într-un interval de timp, reducerea locurilor de muncă și diminuarea economiei din județ. Viorel Ungureanu, liderul de sindicat al Uzinei Dacia, lămurește lucrurile și spune că, de fapt, este vorba despre o asociere cu alți acționari, menită „să dezvolte uzina mai mult, pe viitor”. Cât despre angajați, aceștia vor rămâne în continuare în uzină.
Argeșul a fost la un pas să intre în panică pe motiv că Renault vinde Dacia și uzina se închide. Ce se întâmplă, de fapt?
– Nu se închide și nici nu se vinde uzina. E vorba despre o dezvoltare pe două entități vizavi de mașinile electrice și de mașinile termice. Uzina Dacia nu se vinde. Putem să-i spunem mai mult un parteneriat de asociere și cu alți acționari. Iar momentan doar se ia în considerare, nu e o decizie finală. Se întâmplă această asociere pentru ca Dacia să se dezvolte mai mult pe viitor. Nu se ia în calcul ca Renault să renunțe la Dacia de la Mioveni și la marca Dacia sau să fie vreo desprindere din cadrul grupului. Se poate spune că se întâmplă la fel ca și cu cei de la Nissan, care au un procent de acțiuni împreună cu alți asociați. Deci, cu capital majoritar va rămâne tot Renault.
Se va diminua numărul de salariați?
– Angajații uzinei nu vor fi afectați în niciun fel. Intenția nu este aceea de a se face reducere de personal
Cum afectează criza din Ucraina și închiderea pieței din Rusia activitatea Uzinei Dacia?
– O parte din uzina mecanică este impactată. Avem Secția de Cutii viteze și Motoare, care avea cumva legătură cu Rusia. Chiar și activitatea de la Presaj, fiindcă mai aveau de livrat niște piese de schimb către fabrica din Rusia. Ambele secții și-au mai redus volumele, dar asta nu înseamnă că avem alte turbulențe majore. Deocamdată e în regulă, doar că au mai fost reduceri de volum. Urmează să vedem ce putem găsi ca să compensăm cumva suplimentul acela, de ceea ce produceam noi și ceea ce trimiteam către alte uzine. Suntem în căutare de soluții. Nu știm mai multe detalii.
Despre criza de microcipuri din Asia ce ne spuneți? Amenință în continuare întreruperea producției?
– Criza de microcipuri se mai resimte. Încă nu am depășit-o, dar văd că până acum s-au găsit soluții și nu a mai fost oprită producția. Se lucrează la program de lucru normal, adică de luni până vineri. Nu putem ști ce va fi pe mai departe. Știm doar că suntem optimiști şi, ca și până acum, vom găsi soluții ca să nu se oprească uzina de vehicule. Chiar dacă, în uzina mecanică, perimetre mici, cum sunt departamentele de Cutii viteze și Motoare, își vor opri activitatea și luna aceasta.
0 Comentarii