Web Analytics
scris miercuri, 25.09.2013

O piteşteancă face carieră la Los Angeles în relaţii publice

# Sabina Aldea Gault: „Am avut mai puţin de trei zile să îmi împachetez toată viaţa şi să mă mut peste Ocean”. Am cunoscut în ultimii ani mai mulți piteșteni, foști absolvenți de elită ai Colegiului Național ”I.C. Brătianu” care au ajuns să lucreze la universități și companii de top din America. De fiecare dată, discuțiile cu ei au fost o încântare și în același timp o lecție de reușită la nivel înalt. Așa a fost și interviul cu Sabina Aldea Gault, o piteșteancă cu o carieră absolut impresionantă și care de patru ani conduce una dintre cele mai bune agenții de relații publice din SUA – Konnect PR, cu sediul la Los Angeles. Sabina este considerată de presa de specialitate din America una dintre stelele în ascensiune în PR, iar CNN și The Wall Street Journal au scris în termeni foarte laudativi despre ea. Sabina a fost implicată inclusiv în organizarea de numeroase evenimente cu mari vedete de la Hollywood și împreună cu echipa de la Konnect PR a câștigat mai multe premii în ultimii ani, inclusiv Premiul pentru cea mai bună lansare de produs din cadrul PR Daily Awards de anul trecut de la Washington.  Plecată încă de când avea 19 ani în SUA și absolventă magna cum laude a prestigioasei Universități Berkeley, Sabina este acum o femeie de succes,  agenția pe care o conduce având acum o cifră de afaceri de 3 milioane de dolari pe an într-o industrie PR extrem de dură și de competitivă.  Trebuie spus că tatăl ei – Nicolae Aldea – a fost timp de mai mulți ani însărcinat cu afaceri la Ambasada României în Sri Lanka și acum conduce o agenție de turism care face tururi specializate în India și SUA.

O piteşteancă face carieră la Los Angeles în relaţii publice

# Cum ai ajuns în Los Angeles de la Pitești?
– În timp ce lucram la Media Pro (în București), mi-a fost oferită posibilitatea să mă mut la Los Angeles și să fac PR pentru o companie de producție. Mi-a luat aproape un an să îmi aranjez actele și am crezut că nu o să se mai întâmple. Din senin, am primit notificare să mă duc la ambasadă – era o vineri dimineața. Am luat viza pe loc și am sunat-o pe „noua” mea șefă la Los Angeles. După vreo cinci minute la telefon zice „bine, asistenta mea îți ia bilet – ce zici luni dimineața plecare?” Am avut mai puțin de trei zile să îmi împachetez toată viața și să mă mut peste Ocean.

„Cu cât vrei mai mult să reușești, cu atât ai mai multe șanse”

# De ce „ingrediente” esențiale este nevoie pentru a reuși în America?
– În primul rând muncă – aici se muncește încontinuu – și sistemul american apreciază o etică bună de muncă – mai mult decât orice. Dorința de succes în sine este de asemenea foarte importantă. Cu cât vrei să reușești mai mult, cu atât ai mai multe șanse. Îți trebuie și puțin curaj – să mergi înainte fără frică.
# În doar patru ani, Konnect PR a devenit o agenție apreciată atât în California, cât și în America. Care au fost momentele-cheie ale evoluției firmei?
– Da, nici nu îmi vine să cred că am fost numiți unul dintre Top 10 locuri de muncă în Los Angeles și în Top 100 ca și firmă de PR în America. Cred că unul dintre elementele cruciale a fost dezvoltarea în niște segmente-nișă. Noi nu facem PR pentru branduri de modă sau pentru hoteluri și restaurante – domenii foarte populate și foarte competitive. Ne-am ales 3 domenii mai puțin populare (produse pentru copii, francize și produse de consum alimentar), dar care în ultimii 5 ani au avut o creștere ca și număr de afaceri incredibilă.
# Cu câți clienți lucrează Konnect PR și care sunt cele mai importante realizări de până acum?
– Avem peste 50 de clienţi curenți plus încă 10-15 care sunt on/off. Lucrăm cu niște branduri recunoscute nu numai în industria lor, dar și în toată țara – chiar și lumea. Fatburger este bineînțeles unul dintre exemple – un brand cu 150 de locații în 21 de țări. Nuna și Matrad sunt două companii extraordinare europene pe care le-am lansat exclusiv în SUA și cu foarte mare succes.

Cifra de afaceri a crescut de zece ori în patru ani

# Ca și cifră de afaceri, ce înseamnă PR acum în 2013 comparativ cu 2009?
– Când am început în 2009 aveam poate mai puțin de 300.000 de dolari ca cifră de afaceri și acum, după nici patru ani, avem aproape 3 milioane.
# Care este campania de PR la care ții cel mai mult?
– Greu de spus. Deşi avem mulți clienți, eu sunt implicată în fiecare campanie – deși poate că nu sunt cea care scrie un anunț neapărat – dar am un rol vizibil în fața clienților. Prima mea campanie majoră a fost lansarea unei linii de bagaje de călătorie super scumpe – făcute în Germania și numite TITAN. Tocmai se lansau în SUA şi m-au angajat să fac în așa fel încât să fie în toate revistele și la TV. Primul meu succes a fost cu un spot național difuzat în prime-time, urmat de Travel + Leisure, Oprah, USA Today, The Wall Street Journal și tot așa. Am acumulat sute de clipuri de presă și de TV – o dată cu celebrități văzute cu bagajele. A fost o campanie extraordinară.
# Cât de mare este anvergura industriei de relații publice în Los Angeles?
– Sunt sute de firme de PR aici – unele mari, unele mici. Este un domeniu foarte important pentru că toate brandurile realizează nevoia de PR și de marketing – plus că pare foarte ușor. Din afară oricine poate face PR. Până când își iau un job în PR și renunță după câteva luni.
# Lucrând în PR, bănuiesc că ai avut ocazia de a cunoaște și personalități ale vieții publice americane. Care a fost întâlnirea ce ți-a rămas în memorie?
– Am relații cu foarte multe celebrități prin prisma faptului că au nevoie de diverse produse ale clienților mei. Nu pot dezvălui nume, dar pot spune că am fost implicată în nunți de mare anvergură, botezuri, zile de naștere și tot așa. Dar, ca orice publicist care se respectă, tăcerea este de aur.
# Într-un articol apărut pe site-ul CNN spuneai că lucrezi 70 de ore pe săptămână și că dormi doar trei ore pe noapte. Cum reușești totuși să ai atâta energie și atâtea rezultate cu o lipsă acută de somn? Ai cumva „acumulatori” invizibili speciali?
– Mă faci să râd – între un business pentru care călătoresc încontinuu, doi copii acasă și un soț – 3 ore de somn par MULT. Am nevoie de încă 5 ore în zi să termin tot ce îmi doresc să fac (somnul nu este unul dintre aceste lucruri). Dar nu cred că este posibil. Sunt zile și zile – câteodată dorm 6 ore, câteodată 3. Exersez, ceea ce ajută să am energie – alerg 6 mile, fac spinning și yoga şi alerg după copii.

„Am urcat Kilimanjaro înainte să împlinesc 30 de ani”

# În timpul travaliului cu primul copil, erai într-o teleconferință cu un client. Un semn pentru viitorul tot… în PR al copilului?
– Ha, ha – nu cred, deși nu m-ar mira. Fiica mea este foarte comunicativă și știe exact ce vrea și când vrea și are o părere despre absolut orice în viață.
# Care sunt micile tale plăceri vinovate în foarte puținul timp liber?
– Călătoriile. Am urcat muntele Kilimanjaro înainte să împlinesc 30 de ani și a fost un mare vis și o mare dorință de-a mea. Mergem în cel puțin 2 călătorii mari pe an plus câteva mai mici. La schi în Elveția în iarna asta, probabil că în Australia la anul, în curând vrem să urcăm Machu Picchu.
Denis Grigorescu

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită