1983: S-au încheiat lucrările la Canalul Dunăre -Marea Neagră, iar inaugurarea sa oficială a avut loc la 26 mai 1984. Acest canal leagă porturile Cernavodă de pe Dunăre și porturile Constanța Midia Năvodari de la Marea Neagră.
Necesitatea realizării unui asemenea canal a fost relevată de numeroase personalităţi din trecut (Ion Ghica, Ion Ionescu de la Brad, Assan G. Basil, Nicolae Titulescu ş.a.).
Încercările făcute în primii ani după 1944 de regimul comunist (şi în urma cărora mulţi deţinuţi politici, obligaţi să muncească acolo, şi-au pierdut viaţa) au fost abandonate din lipsa capacităţilor tehnice şi economice.
La data inaugurării, Canalul Dunăre-Marea Neagră, având lungimea totală de 95,6 km, era cel de-al treilea mare canal de navigaţie din lume (după Canalul Suez şi Canalul Panama) și parte componentă a importantei căi navigabile europene dintre Marea Neagră și Marea Nordului (prin Canalul Rin-Main-Dunăre).
Citește și: A fost incendiată maşina Codruţei Mercea, achitată în dosarul „Podul Căteasca”, fost director în CJ Argeș
Folosind această rută, mărfurile din Australia și Orientul Îndepartat, destinate Europei Centrale, își scurtează drumul cu 400 kilometri.
0 Comentarii