Web Analytics

Noul sistem informatic de urmărire a materialului lemnos a fost pus în funcțiune

de | 31.01.2021 13:02 | Actualitate

SUMAL 2.0, noul sistem informatic de urmărire a trasabilității lemnului, a fost pus în funcțiune de noaptea trecută, de la ora 00:00.
Reprezentanții Ministerului Mediului vorbesc  despre beneficiile aduse de noul sistem sistem, atât pentru combaterea tăierilor ilegale, căt și în ceea ce privește debirocratizarea sectorului silvic.
Pentru ca toate modulele să fie funcționale la parametrii optimi, toți utilizatorii sistemului silvic trebuie să respecte pașii de utilizare a celui mai inovator sistem care descurajează tăierile ilegale de lemn și îmbunătățește activitatea angajaților. Cum trebuie să fie folosit sistemul informatic de urmărire a materialului lemnos:
Pentru efectuarea corecta a transferului avizului de însoțire a mării de la emitent la transportator se vor efectua obligatoriu următorii pași:
Citește și Mamă și fiu, cercetări penale pentru furt de lemne și întocmirea unor avize false
Transportatorul activează funcția Bluetooth a dispozitivului mobil, accesează sectiunea „Preluarea aviz pentru transport” și apasa butonul „Preluare”;
Emitentul va accesa secțiunea „Avize proprii”, selectează avizul, apasa butonul „Predă”, și selectează din lista dispozitivelor vizibile Bluetooth, dispozitivul transportatorului;
Foarte important – pentru a găsi în listă dispozitivul conectat prin Bluetooth, se recomanda redenumirea numelui dispozitivului mobil cu denumirea transportatorului;
După transferul avizului pe dispozitivul mobil al transportatorului, transportatorul efectuează cele 4 fotografii și apasa butonul „Start transport”;
În situaţiile în care activitatea se desfăşoară în zone fără accesbilitatea GSM, pentru funcţionarea corectă a aplicaţiilor mobile -android SUMAL 2.0 Avize şi SUMAL 2.0 Marcare, utilizatorii au obligaţia de a apăsa butonul „Sincronizează” în zona unde beneficiază de acoperire GSM sau conexiune la internet prin Wi-Fi.
Atenție – introduceți corect informațiile în sistem
Un alt aspect deloc de neglijat este și cel legat de introducerea corectă a informațiilor în sistem. Este indicat ca înainte de confirmare agentul să verifice în mod repetat datele privind informațiile stocului inițial având în vedere că operaţiunea de confirmare este ireversibilă.
În cazul în care solicitantul a greșit adresa de email pe care a indicat-o pentru primirea credențialelor (respectiv a userului și a parolei), corectarea se va face doar de angajații gărzii forestiere din raza teritorială a solicitantului. Odată ce s-a primit userul și parola, nu se mai pot face modificări în câmpului utilizatorului.
Utilizator angajat la mai multe companii
În situația în care o persoană este angajată la mai multe companii, acesteia i se va crea un singur cont de utilizare, adică i se va introduce o singură dată datele în sistem, însă va avea posibilitatea de a opera distinct acțiuni pentru fiecare companie în parte.

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

0 Comentarii