Web Analytics

Vehiculele ARO produse la Câmpulung acum patru decenii se bucură de mare succes în America de Sud

de | 11.04.2018 22:03 | Economie

17 columbia1Acesta este titlul sub care se adaugă un nou episod la povestea lui ARO, cu deosebire a lui M 461, singura maşină românească de colecţie! Iar relatarea vine din Vaslui, acolo unde, după decenii de la satisfacerea stagiului militar, timp în care s-a îndrăgostit de maşina fabricată la Câmpulung, Marian Radu a reuşit să-şi cumpere propriul „Zimbru al Carpaţilor”. Vasluianul a găsit la Buzău un M 461 fabricat în 1974, l-a cumpărat, l-a renovat şi acum a devenit membru al Retromobil Club România. Maşina a primit deja atestat de vehicul istoric şi participă la diverse evenimente de gen. După cum susţine proprietarul, deşi M-ul avea câteva imperfecţiuni când l-a cumpărat, cel mai mult a contat „sunetul inconfundabil al motorului, care mi-a amintit de tinereţe, de vremurile când lucram pe asemenea maşini ca tânăr soldat în armată. În final, noi, adulţii, suntem nişte copii legaţi pe veci de mirosuri şi amintiri, aşa că acesta a fost principalul factor când am hotărât că maşina merită să fie cumpărată”.

Încă este vehicul de bază în Columbia

17 columbia2Dacă în România M 461 a devenit obiect de colecţie, sunt ţări în care maşina din Muscel încă este vehicul utilizat non-stop. Cel mai de succes model fabricat la Câmpulung, M 461 a fost exportat masiv în zona Americii de Sud, ştiut fiind faptul că la începutul anilor ´80, atunci când columbienilor li s-a propus modelul ARO 24, ei au solicitat tot M-uri. După patru decenii de când maşinile româneşti au ajuns în zonele muntoase ale Columbiei, M 461, cunoscut acolo ca „El Carpati”, încă serveşte ca vehicul de transport mărfuri şi persoane. Câteva fotografii realizate anii trecuţi în Belen de Umbria (Columbia) sunt edificatoare.

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii