Web Analytics

Una dintre cele mai cunoscute pictoriţe contemporane expune la Piteşti

de | 24.05.2018 09:54 | Cultură

17 01La Galeria de Artă „Rudolf Schweitzer-Cumpăna” este în aceste zile o expoziţie personală de pictură cu lucrări semnate de Marinela Măntescu, o pictoriță din București, un nume notoriu al artei contemporane. Expoziția poate fi vizitată până în data de 10 iunie. Pictorul Augustin Lucici, cel care este și prof. muzeograf în cadrul Galeriei de Artă „Rudolf Schweitzer-Cumpăna”, a încercat să vină o dată pe lună la muzeu cu un artist din afara orașului, cu expoziții care să vibreze armonios în Pitești. Același lucru l-a realizat și de curând, când a invitat-o pe artista Marinela Măntescu să își expună operele la Pitești.

Poem cromatic, culori calde și reci, care rimează în armonie

„E un prilej unic de întâlnire și mă bucur că expoziția Marinelei Măntescu este prezentă aici, la Pitești, pentru prima dată, într-un oraș în care tendința noastră nu este către artă, ci către altceva. E un lucru de bun augur, o expoziţie inedită cu una dintre pictorițele de calitate a țarii noastre. Marinela Măntescu, membră a Uniunii Artiștilor din România, a avut peste 150 de expoziții în țară și în străinătate”, ne-a declarat profesorul-muzeograf Augustin Lucici despre expoziție.

Cum este pictura Marinelei Măntescu în viziunea pictorului piteștean Augustin Lucici

„La Marinela Măntescu e vorba de o anumită sonorizare a culorii, o diversitate de gen, o pictură profundă. Ea fredonează foarte mult cu aceste culori. E clădită pentru a fi pictoriță, în ciuda faptului că este femeie și că are avantajul de a fi terminat facultatea cu Corneliu Baba și Marius Cilievici, unii dintre cei mai mari artiști ai țării. Din contradicții se nasc marile adevăruri, dar câștigul este infinit. Marinela Măntescu s-a înarmat foarte bine pentru această luptă. Ea, ca femeie, s-a zbătut foarte mult, aproape singură.
17 02La ea, totul e o culoare, o legănare de la cald la rece. Toate aceste acorduri cromatice nu fac decât să vibreze. Pictura ei îți transmite multe lucruri, alcătuiri cromatice, game de culori, mai puțină linie, o varietate de îmbinări, o tendință către un abstract. Pentru noi a fost o mândrie și o onoare că am invitat-o aici, la muzeu.
Ea nu respectă niște reguli, dă la o parte tot ceea ce e vâscos, care nu ține de materia ei sufletească. Pe ea o interesează pata de culoare, acea vibrație care există sufletește, acolo, pe pânză, un fel de feedback. Este lumea ei acolo, o desfășurare de interes plastic care rămâne și se transmite înapoi. E vorba de o compunere, în sensul că definește foarte bine pe pânză tema respectivă, o pune în valoare, apoi încearcă să o reia, să o distrugă, făcând altceva față de imaginea care este.
Un artist cum e Marinela Măntescu este acea ființă care a parcurs treaptă cu treaptă, o cronologie demnă de invidiat. Mă simt plăcut impresionat de acest ambient al picturii sale.”

O pată de culoare în arta contemporană românească și internațională

„Publicul piteștean poate să fie înnobilat văzând pictura Marinelei Măntescu. În această dezordine interioară, care există în sufletul fiecărui om, e bine să existe și o pată de culoare care să găurească acest zid cenușiu nenorocit”, a adăugat pictorul Augustin Lucici.
Născută în data de 23 iulie 1954, în Bucureşti, artista Marinela Măntescu s-a format la școala maestrului Corneliu Baba și a absolvit, în 1978, Academia de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”. Cu o carieră de peste patru decenii, Marinela Măntescu și-a vernisat prima expoziție înainte de a termina facultatea.
Valoarea operelor sale este incontestabilă, dovadă fiind expoziţiile personale sau de grup pe care le-a vernisat în ţară şi dincolo de frontiere. De asemenea, lucrări semnate de artistă se află în colecții personale din România, Anglia, Canada, Statele Unite ale Americii, Japonia, Olanda, Venezuela și lista continuă.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii