Web Analytics

Uite de ce nu intră Ștefăneștiul în circuitul transportului public metropolitan! Primarul Velcea vine cu explicații

de | 30.09.2022 13:19 | Actualitate, Home, Politica si Administratie

De ce nu intră și Ștefăneștiul în circuitul transportului public metropolitan? Din mai multe motive. Câteva explicații au fost date astăzi la Primăria Pitești, într-o conferință de presă unde a participat  și Nicolae Velcea, primarul orașului aflat în discuție.

În primul rând, pentru a intra în acest circuit intercomunitar – creat la insistențele și sub coordonarea edilului-șef al Piteștiului, Cristian Gentea – Ștefăneștiul ar trebui să ”acopere” cinci trasee de transport public, din punct de vedere al infrastructurii și al autobuzelor. Or, orașul – din spusele primarului Velcea – poate ”intra” doar cu trei trasee, mai puțin cu cele spre Izvorani și Valea Mare.

Citește și: Primarul Ion Georgescu s-a întâlnit cu noul ambasador al Chinei în România

A fost una din opțiunile mele, dar și o promisiune din campania electorală. Prin imposibilitatea de a fi preluați pe cele cinci trasee, am rămas pe dinafară. Am primit adresă de la Consiliul Județean încă din luna martie și am discutat de principiu în Consiliul Local referitor la acest transport sau dacă să aderăm la transportul interjudețean. Majoritatea consilierilor au optat perntru această soluție. (…) Așa că am mers în transportul interjudețean. Noi funcționăm cu trei operatori privați; aceștia se vor duce la licitație (pentru obținerea licențelor – n.n.), fiindcă nu pot sta la Ștefănești fără o bază legală.

Dacă optam pentru Pitești (varianta transportului metropolitan – n.n.),  rămâneam descoperiți. Avem o constrângere de la Consiliul Județean în privința licitației pe trasee județene; licitația e pe șase ani. Doar dacă Consiliul Județean poate face un contract mai mic, nu pe șase ani… Noi am zis că pe doi ani. Că putem conveni să luăm niște mijloace de transport… Soluția de moment este să funcționăm cu aceste trei societăți” – a încercat să motiveze primarul Velcea.

Pentru acoperirea celor două trasee la care se face referire în condițiile unui transport metropolitan, ar mai fi nevoie ”de șase microbuze, cu rezerve cu tot”. Se poate discuta și la nivel politic, schimbându-se, la o adică, și regulile ”jocului”. Dar Ștefăneștiul nu… riscă.

Imagine de la primele curse ”metropolitane” spre Bradu și Mărăcineni

Vă reamintim că transportul public în Zona Metropolitană Pitești a devenit  operational la 1 septembrie. Prin urmare, autobuzele ”Publitrans ” efectuează curse, în condiții de confort, civilizat,  în Bascov, Bradu și Mărăcineni. Și urmează Oarja.

Articol scris de Gabriel Lixandru

Distribuie!

2 Comentarii

  1. D’apoi vezi, nineaca, de ce noi ramanem/mereu … „coada Europei” ; pen’ca ne bubuie mintea de … pute !

    Răspuns
  2. V-am declarat război,ca tot imi ștergeri comentariile,ca nu va convine,this is the situation.V-am reclamat la CNA,si CNCD,ca tot puneti pumnul in gura adversarilor tatucului Gentea,care va asigura traiul zilnic.Have a nice day.

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *