Europarlamentarul Dragoş Tudorache (REPER) a spus că aderarea în etape a României la Schengen are o parte bună şi una mai puţin bună. În opinia lui, partea bună este că „s-a spart gheaţa”, iar partea proastă – că va rămâne un „cost non-Schengen” pentru transportatori, pe cale terestră, după cum au scris cei de la news.ro.
Citeşte şi: 8.283 şomeri înregistraţi în Argeş! Evidenţa care îngrijorează
”Partea bună e că, într-adevăr, s-a spart gheaţa, dacă aş putea spune aşa, la nivel politic. Am reuşit să mişcăm Austria din blocajul în care intrase în decembrie 2022, iar pentru cei care călătoresc pe frontiera aeriană, într-adevăr, e un avantaj: de acum încolo vom merge către terminalele Schengen, nu mai stăm la acele cozi, nu mai suntem umiliţi, nu ne mai simţim călători de mâna a doua.
Însă există un însă mare aici, rămâne problema cea mai importantă, cred eu, pentru cetăţenii români, pentru cei care călătoresc în străinătate sau vin din diaspora în ţară şi mai ales şi aici e un lucru foarte important, mai ales pentru partea economică, costul de non-Schengen economic este uriaş pentru transportatori, iar această problemă rămâne şi, partea cea mai rea, rămâne fără un calendar şi o decizie politică clară”, a spus la RFI europarlamentarul REPER.
Dragoş Tudorache a mai declarat că ”asta poate-l convinge pe domnul Grindeanu să înceapă să se gândească serios şi la ce înseamnă fluxurile în aeroportul Otopeni, pentru că la acest moment, terminalul I, cred eu, nu este pe deplin pregătit pentru ceea ce urmează”.
El a adăugat că ”tot ce s-a făcut în aeroportul Otopeni în terminalul I e o improvizaţie, acum 10-12 ani, când am îndeplinit sau s-a făcut evaluarea tehnică”.
0 Comentarii