Web Analytics

Sondaj. Cum au resimţit elevii pandemia

de | 25.06.2021 10:04 | Actualitate, Dezvăluiri, Politica si Administratie

# De la ”nu am simțit lipsa profesorilor”, până la ”anxietatea socială pe care mi-a provocat-o pandemia”, sunt doar câteva din răspunsurile elevilor de la un colegiu argeșean

O generație de absolvenți părăsește zilele acestea liceul, după ce un an și jumătate din educația lor școlară s-a realizat online. Ei simt parcă și mai mult că au pierdut ceva de neînlocuit în acele luni în care profesorii le-au fost luați de lângă ei și parcă se despart, la absolvire, cu mai multă greutate și chiar jale de cei care le-au fost mentori, cu sentimentul că parcă nu au absorbit destule învățăminte de la ei. Și pentru elevii care sunt încă în bănci, anul și jumătate de îndepărtare față de profesori a fost un șoc, la care au făcut față în mod diferit. Am întrebat câțiva elevi de la un colegiu piteștean cum au resimțit lipsa legăturii cu profesorii în perioada de predare online.

„Am avut mai mult timp să învăț la ce îmi trebuie”

# Clasa a XI-a, profil Filologie, băiat:
“Nu am simțit lipsa profesorilor, deoarece ei și-au desfășurat orele în program normal, chiar dacă eram în sistem online. Consider că am învățat chestii noi și nu am avut probleme emoționale”.
# Cls. a XI-a, Filologie, fată:
„Lunile de pandemie au fost bune: liniștite, am avut mai mult timp să învăț la ce-mi trebuie. Orele care nu îmi trebuiau au fost ca și inexistente. Nu am simțit deloc lipsa profesorilor. Sigura «problemă» întâmpinată a fost data întoarcerii la școală”.
# Cls. a XI-a, Filologie, băiat:
„Lunile de pandemie au fost plictisitoare. La începutul pandemiei am simțit lipsa anumitor profesori, din cauza orelor care nu s-au ținut. Unele ore însă în acea perioadă au fost bine făcute și foarte informative”.

# Cls. a XI-a, Filologie, fată:
„Ar trebui să ni se scoată și nouă de la Bac o parte din materie. Că nu s-a putut face la fel și la întoarcerea la școală nu se poate recupera așa ușor din urmă. Să nu mai se dea același comentariu la 5.000 de elevi. Să nu ne mai impună opere, ci să ne alegem noi operele. Și să facem gramatică, fiindcă la admitere la Filologie ni se cere gramatică și eu fac meditații la greu, că nu se predă în liceu”.
# Cls. a XI-a, Științele Naturii, fată:
„Pentru mine a avut un efect negativ în momentul în care am intrat în pandemie din mai multe motive. Unul dintre ele este faptul că nu am mai avut ocazia să socializez cu prietenii mei, fizic vorbind. Un alt motiv are legătură cu anxietatea socială pe care mi-a provocat-o pandemia, având în vedere că ne-a învățat să ne îndepărtăm mult unii de alții, deoarece fiecare persoană putea purta virusul. Pentru mine, școala online nu aș putea spune că a avut un efect negativ. Datorită cadrelor didactice, am reușit să învăț la fel de bine cum învățam și fizic. Pentru o parte din prietenii mei, însă, școala online a reprezentat un motiv în plus pentru a se putea ascunde în spatele unui dispozitiv și a nu interacționa. Eu la unele ore am putut socializa, am învățat lucruri noi și am petrecut ore interesante”.

# Cls. a IX-a, Științe Sociale, băiat:
“În pandemie a fost și frumos, și urât. Frumos, pentru că nu mai trebuia să ne trezim devreme să mergem la școală, și urât, pentru că nu puteam să ne vedem prietenii și că trebuie să purtăm mască. La unele ore mi-a plăcut foarte mult și online. A fost la fel de plăcut ca și la școală”.
# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
“În pandemie a fost destul de greu la început, dar pe parcurs ne-am obișnuit cu situația. Profesorii și colectivul ne-au lipsit, deoarece orele fizic nu se compară cu cele online. De la unele ore am continuat totuși să învățăm multe informații noi”.
# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
„Această perioadă a determinat învățarea aprofundată a materiilor preferate și învățarea în ritmul propriu. Nu pot spune că am simțit lipsa profesorilor, pentru că am devenit propriul profesor și simt că am reținut mai multe informații, pentru că a trebuit să caut sau să îmi explic respectivele cunoștințe. La unele ore ni s-au povestit și ni s-au explicat totuși multe lucruri interesante”.
# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
„Nu am simțit lipsa profesorilor, deoarece am interacționat cu aceștia în mediul online. Orele au fost destul de asemănătoare cu cele de anul trecut, doar conținutul a fost diferit”.

„Lipsa profesorilor s-a simțit enorm, deoarece școala online nu poate fi comparată cu cea fizică”

# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
„La început a fost bine în pandemie, deoarece am avut mai mult timp liber, însă pe parcurs a devenit plictisitor și obositor să stau doar în casă. Da, am simțit lipsa profesorilor. Dar a fost bine când profesorii au pus accentul pe înțelegerea mai mult decât pe scrierea lecțiilor”.
# Cls. a IX-a, Științe Sociale, băiat:
“În pandemie am simțit lipsa mersului la liceu, socializarea față în față din clasă și cu colegii, în pauze. Am apreciat când nu mai era obligatoriu scrisul, ceea ce îmi permitea să mă concentrez mai bine pe cele spuse. Am apreciat când orele erau mai scurte și mai bine puse la punct”.

Citește și Elevă musceleancă premiată de Consiliul Elevilor

Citește și Despre voluntariat, pandemie şi „Pistruiatul”, cu Teodora Idoraşi / „Când ne-am întors fizic la şcoală, nu mai ştiam ce să ne spunem”

# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
„Pentru mine, statul în pandemie a fost destul de bine. Am putut să mă odihnesc mai mult și am avut mai mult timp să fac ce a trebuit și ce am vrut. Sinceră să fiu, n-am dus dorul profesorilor, dar școala online nu poate fi comparată cu școala fizică, deoarece mesajul profesorilor este mult mai bine înțeles în persoană de elevi. Unele ore sunt informative și captivante, dar mai mult când ești la școală”.

# Cls. a XI-a, Științele Naturii, fată:
„Relațiile mele au fost afectate de carantină. Nu mai interacționam fizic cu cei apropiați la fel de des ca înainte. Aveam momente de tristețe și plictiseală. Unele ore erau totuși interactive, mai ales atunci când ne erau prezentate documente sau filmulețe”.

# Cls. a IX-a, Științe Sociale, fată:
„Consider că în pandemia am avut mai mult timp pentru mine și pentru a face ce îmi place, însă cu timpul situația a devenit obositoare și stresantă. Lipsa profesorilor s-a simțit enorm, deoarece școala online nu poate fi comparată cu cea fizică. Îmi place când ni se povestește foarte mult și lecția e sistematizată, ușor de înțeles. Dar e mai bine în clasă”.

# Cls. a IX-a, Științe Sociale, băiat:
„Consider că pandemia a fost o perioadă dificilă pentru toți (elevi, dar și profesori), iar ca elev am simțit lipsa școlii, colegilor și a anumitor profesori și mă bucur că nu mai suntem în online, doarece simțeam nevoia să socializez. Apreciez când profesorii își dau interesul, chiar dacă elevii sunt uneori mai năzdrăvani în clasă”.

Izabela Moiceanu

Citește și Şcoala online la ţară, în vremuri de pandemie

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii