Web Analytics
scris joi, 16.11.2017

Şoferul ucigaş de la Leoni a recunoscut că avea viteză şi a făcut drifturi, iar instanţa i-a dat cu… suspendare

11 caramelea# Rechizitoriul întocmit de către procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Pitești scot la iveală detalii și mărturii clare ce arată vinovăția tânărului care a ucis o femeie și a rănit 5 persoane în urmă cu aproape opt luni și care a fost condamnat la închisoare cu suspendare # Toți cei 16 martori audiați au declarat că acesta avea viteză foarte mare într-o zonă în care limita de viteză era de 5 km/h

Şoferul ucigaş de la Leoni a recunoscut că avea viteză şi a făcut drifturi,  iar instanţa i-a dat cu… suspendare

În urmă cu aproape opt luni, o tragedie produsă în curtea firmei Leoni de la Bascov făcea înconjurul țării și stârnea un val de emoție și revoltă. Pe 30 martie a.c., Andrei Caramelea (22 de ani) intra cu un autoturism BMW într-un grup de angajați, ucigând pe loc o tânără din Serbia și rănind alte cinci persoane, dintre care două foarte grav. Cu toate că nu mai puțin de 16 martori audiați au declarat că tânărul avea viteză foarte mare într-o zonă în care limita de viteză era de 5 km/h, cu toate concluziile experților și filmările de la fața locului, magistrații Judecătoriei Pitești au dat dovadă de clemență, condamnându-l pe Andrei Caramelea la doi ani și opt luni de închisoare pentru ucidere din culpă. Am consultat rechizitoriul din acest dosar, rechizitoriu ce scoate la iveală detalii impresionante privind dramele lăsate în urmă de șoferul inconștient.

„Moartea a fost violentă”

11 IlenaIrena Ilic (27 de ani) lucra la Leoni Bascov de la 1 ianuarie a.c., iar chiar în ziua în care a fost ucisă de Andrei Caramelea i se termina contractul. Tânăra urma să se căsătorească peste doar trei luni și era foarte fericită. Iar vestea morții ei i-a șocat pe toți cei care o cunoșteau și iubeau.  
Irena Ilic nu a avut nicio șansă, BMW-ul condus de șoferul inconștient căzând peste ea. După cum spune raportul de necropsie, „moartea a fost violentă. S-a datorat hemoragiei interne la o persoană victimă a unui politraumatism prin accident rutier soldat cu traumatism toracic cu multiple fracturi osoase, traumatism coloană vertebrală, traumatism abdominal, traumatism de membre cu fracturi multiple și traumatism craniofacial”. Alte două angajate din Serbia au fost grav rănite, una suferind fracturi costale și traumatism toraco-abdominal, iar cealaltă fractură de piramidă nazală și contuzie coloană lombară.

Mama fetei ucise a sărit din mașină când a aflat tragica veste

Maja Arandelovic, o prietenă de familie al părinților Irenei Ilic, cu care se știe de peste 10 ani, le-a vorbit procurorilor despre drama teribilă prin care trec aceștia și cum a reacționat mama Irenei Ilic în momentul aflării tragicei vești: „Mă aflam în mașină în mers, iar mama ei era pe bancheta din spate. În momentul în care soțul a sunat-o și i-a spus tragica veste, aceasta a început să lovească și să devină foarte agitată, sărind din mașina aflată în mers. Eu am strigat șoferului să oprească autoturismul și am chemat o ambulanță care i-a acordat ajutor mamei fetei, care era foarte agitată. Menționez că nici în prezent starea psihică a mamei victimei nu este bună, tot timpul își strigă fiica și mângâie pozele ei”.

„Inculpatul a condus cu mult peste limita legală de viteză”

11 LeoniPe 30 martie a.c., atunci când a motivat decizia reținerii lui Andrei Caramelea, judecătorul de drepturi și libertăți a precizat foarte clar și argumentat gravitatea faptei: „Inculpatul a condus cu mult peste limita legală de viteză, efectuând drifturi, victima fiind luată prin surprindere și producându-se decesul instantaneu al acesteia, neexistând nicio șansă de supraviețuire, de unde reiese o iresponsabilitate și un teribilism din partea inculpatului. Măsura arestăriii preventive este necesară, nu numai raportat la gravitatea faptei, modul de comitere și urmările produse, dar și la reacția publică cu privire la comiterea unor astfel de fapte și reacția publică în lipsa unei reacții prompte a organelor judiciare, care ar crea un sentiment de insecuritate în rândul opiniei publice în sensul că s-ar naște o suspiciune rezonabilă că dacă atunci când e provocat decesul unei persoane nu se ia atitudine, orice alt cetățean ar putea crede că este lipsit de apărare din partea statului”.
Iar decizia dată acum două săptămâni de Judecătoria Pitești, fie ea și nedefinitivă, creează un precedent periculos și o convingere extrem de adevărată: un șofer care din cauza teribilismului a ucis o persoană și a rănit alte cinci scapă fără închisoare, iar asta s-ar putea întâmpla și în alte cazuri la fel de grave. Drept urmare, celeritatea justiției este pusă la îndemână.

Ce a declarat șoferul vinovat: „Am întors mașina la 180 de grade, am virat și am accelerat”

Audiat de procurori, chiar șoferul vinovat a recunoscut că avea viteză și că a făcut drifturi într-o zonă în care limita de viteză era de 5 km/h. „Am parcat autoturismul la Leoni și am așteptat o persoană circa 10 minute, căreia i-am înmânat un pachet, după care m-am urcat din nou la volanul autoturismului, l-am întors la 180 de grade, efectuând un viraj la dreapta, după care am accelerat efectuând concomitent virajul la stânga pentru a intra pe calea de acces pe care am venit, moment în care autoturismul a derapat. În încercarea de a îl redresa, am efectuat manevre stânga-dreapta, dar am pierdut controlul asupra direcției de mers, lovind cu partea din față a autoturismului gardul metalic din partea dreaptă, care s-a rupt, după care autoturismul a sărit, lovind cu partea din față una dintre mese”, a declarat Andrei Caramelea, care de la începutul lunii iulie s-a angajat la o spălătorie auto din Pitești.

Ce a spus avocata șoferului: „Inculpatul a manifestat o atitudine de recunoaștere și regret”

În concluziile scrise depuse la instanță, avocata lui Andrei Caramelea a dat vina pe pavelele de beton aplicate pe nisipul din curtea de la Leoni: „Inculpatul a manifestat o atitudine de recunoaștere și de regret vădit față de consecințele faptei, faptul că, așa cum se reține în raportul de expertiză tehnică judiciară în momentul producerii accidentului autoturismul condus de inculpat circula într-un derapaj necontrolat din cauza căruia a pătruns în spațiul terasei unde se afla victima, faptul că autoturismul condus era cu tracțiune pe spate, iar efectuarea manevrelor de redresare a autovehiculului au fost erori de conducere, iar pavelele de beton aplicate pe nisip au favorizat alunecarea laterală”.
În raportul de constatare tehnică întocmit de către expertul Gheorghe Zipiș se precizează  clar cauzele accidentului teribil: „Viteza de deplasare a autoturismului a fost de circa 64 km/h. Starea de pericol ce a condus la producerea accidentului a fost generată de inculpatul Caramelea Andrei prin modul cum a condus, insuficient de atent asupra drumului și traiectoriei de urmat pe un sector de drum în curbă strânsă la stânga, pe fondul unei viteze neadaptate îndemânării și priceperii lui de conducere pe acel drum. Inculpatul Caramelea Andrei dispunea de posibilități de evitare a producerii accidentului dacă circula atent și preventiv pe un sector de drum în curbă strânsă la stânga, cu o viteză adaptată unei astfel de traiectorii, respectând viteza maximă admisă de 5 km/h”.

Ce a spus un martor: „Victima a fost prinsă de la mijloc în jos sub partea faţă a autoturismului şi strivită”

Faptul că moartea angajatei de la Leoni a fost una foarte violentă a fost confirmat și de martorul George Iacob: „Am auzit un scârțâit de cauciucuri, după care am văzut cum un autoturism a trecut prin gardul de policarbonat și a căzut pe o masă. Sub greutatea autoturismului, acea masă s-a rupt. Am văzut că victima a fost prinsă de la mijloc în jos sub partea față a autoturismului și a fost strivită în spate de bara de susținere a copertinei”.

Benone Lazăr, proprietarul terenului, a confirmat că limita de viteză era de 5 km/h

11 lazarOmul de afaceri Benone Lazăr, cel care deține terenul pe care își desfășoară activitatea cei de la Leoni, a confirmat că limita de viteză pe acea porțiune de drum era de 5 km/h: „Am montat indicatoare cu limită de viteză sub 5 km/h. Drumul de acces se încadrează în categoria drumurilor închise circulației publice”. Benone Lazăr a trimis procurorilor mai multe documente în care specifică foarte clar reglementările de viteză pe porțiunea de drum pe care s-a produs tragedia, ca și categoria drumului respectiv.

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Fost primar fără poartă-n casă

Liviu Țâroiu nu a prins un loc în viitorul Consiliu Local al Câmpulungului, dar are ce să facă la pensie. Ca să omoare timpul și canicula s-a băgat...