Sociologul şi activistul Gelu Duminică atenționează că unul dintre subiectele de la proba de Limba Română din cadrul Evaluării Naţionale îi dezavantajează pe copiii cu dificultăți financiare. Elevii au fost puşi să povestească o întâmplare din excursie, în condiţiile în care nu au mers niciodată în excursie din cauza dificultăţilor financiare.
„Recunosc, m-a dezgustat lipsa de cunoaştere a realităţilor sociale din România a celor care au făcut şi validat subiectele. Mii de elevi, dintre cei care au dat examenul naţional astăzi, nu au fost în viaţa lor într-o excursie. Nu pentru că nu şi-ar fi dorit, ci doar pentru că familiile lor sunt prea sărace pentru a-şi permite o astfel cheltuială. Mulţi dintre ei sunt rupţi de munca câmpului, îngrijirea animalelor, trebăluit prin casă sau în orice altă activitate prin care-şi pot ajuta familia să dea «brânci la sărăcie». Da, copiii ăia sunt «invizibili» pentru un sistem strâmb şi slab echitabil şi primesc o calitate mult mai slabă a educaţiei. Însă să dezvolţi un subiect prin care ceri o compunere pentru ceva care pentru 10-15% dintre elevi nu are un fundament în realitate şi cunoaştere e, din punctul meu de vedere, discriminatoriu. Pentru că, din start, nu oferi şanse egale. Închipuiţi-vă cum ar fi fost pentru elevii din marile aglomerări urbane dacă subiectul ar fi fost centrat pe «o zi pe care au petrecut-o alături de părinţi la munca de pe câmp»”, a scris Gelu Duminică luni, în postarea de pe reţeaua de socializare.
Citește și Argeș. Câți elevi au lipsit de la Evaluarea Națională
0 Comentarii