Sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) nu funcționează de la începutul acestei luni. În lipsa funcționării sistemului informatic, medicii au posibilitatea să întrebe direct la Casa de Asigurări dacă un pacient este sau nu asigurat. Însă se învârtesc în cerc: timpii de așteptare cresc, iar Casa nu are, adesea, un răspuns, tot din cauza nefuncționarii sistemului informatic – nu are unde să verifice, mai explică medicii.
Citește și: Polițist trimis în judecată pentru luare de mită, fals în înscrisuri, înșelăciune și abuz în serviciu
Doctorul Gindrovel Dumitra, vicepreședintele Societății Naționale de Medicina Familiei, a explicat pentru HotNews că, deși CNAS a anunțat că permite, în această perioadă, acordarea de servicii medicale fără validarea cardului de sănătate, sunt probleme mari în cabinete deoarece „nu putem verifica dacă un pacient are sau nu calitatea de asigurat, iar aceasta este cea mai mare problemă”.
„Săptămâna trecută mai ales, a fost o perioadă de maxim paroxism: dacă în timpul altor perioade de nefuncționare a sistemului, în trecut, reușeam să validăm serviciile în sistemul informatic noaptea, săptămâna trecută nu s-a putut aproape deloc. CNAS a anunțat că serviciile, chiar dacă sunt validate în sistem cu întârziere – avem limită de 72 de ore pentru validare – vor fi luate în calcul. Am reușit să validăm servicii sâmbătă, dar luni-marți sunt cu erori. Însă CNAS a anunțat că le va lua în calcul, chiar dacă nu au fost validate cu cardul”, a declarat medicul.
Potrivit acestuia, „ce s-a întâmplat săptămâna trecută e un mare semnal de alarmă: e prima dată când pică complet. Și nu știu în ce măsură mai rezistă.”
Citește și: Argeș. Cățelușa Viper a obținut brevetul Salvamont la Stagiul Național pentru Unități Canine!
0 Comentarii