Calea ferată București-Pitești este a doua ca vechime din Țara Românească, fiind inaugurată la 13 septembrie 1872 și având o mare importanță economică și strategică încă de la punerea sa în funcțiune.
Din păcate, aceasta nu a beneficiat de lucrări de reparații capitale după anul 1997, fapt care o înscrie între cele mai lente magistrale feroviare din România.
În acest context, este îmbucurător că între proiectele prioritare incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență se regăsește și cel referitor la modernizarea căii ferate București-Pitești, parte importantă din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TE-T), care urmează să obțină o finanțare în valoare de 223 milioane de euro, fără TVA.
Citește și Manifestări ale Garnizoanei Pitești cu ocazia Sfântului Mare Mucenic Gheorghe
Drept urmare, l-am întrebat pe Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu, care sunt termenele prevăzute pentru demararea, respectiv, finalizarea lucrărilor de reînnoire a căii ferate București-Pitești, ce presupune proiectul de modernizare și ce regim de viteză va fi permis pentru trenurile de călători și pentru cele de mărfuri după finalizarea lucrărilor.
Din răspunsul primit reiese că lucrările de reînnoire a liniei de cale ferată București – Pitești, constând în înlocuirea treptată a elementelor componente ale infrastructrii (șine, traverse, piatră spartă), se vor finaliza până la finalul anului 2026. După realizarea acestora, viteza de circulație a trenurilor de călători va crește la 120 km/h, iar a celor de marfă la 80 km/h.
Dănuț Bica, senator PNL de Argeș
0 Comentarii