Web Analytics

Scoţianul care produce cidru la Câmpulung ţinteşte dublarea afacerii

de | 1.06.2017 13:29 | Economie

12 alan clarkAlan Clark, un scoţian care a lucrat timp de mai bine de 20 de ani în mediul corporatist, a ales în urmă cu cinci ani România pentru a lansa o afacere cu cidru, o băutură mai puţin cunoscută la momentul respectiv pe plan local. În 2017, antreprenorul care produce băutura amintită în zona Câmpulungului se aşteaptă la „cel puţin o dublare” a business-ului.
„Prima oară am gustat cidrul în Franţa. În 2011-2012 nu există cidru în România, am ştiut cu ce mere puteam face şi ştiam că există public ce ar putea să fie interesat de produs. În 2012 am făcut un proiect pe fonduri europene, însă nu a obţinut finanţarea, a mers încet, s-a oprit în 2013. Am apelat la fonduri private. Iniţial, pentru proiectul pe fonduri europene am cheltuit 100.000 de euro, am achiziţionat terenul, am renovat o hală, am cumpărat utilaje. În total, cred că vorbim de 700.000 de euro”, a spus Alan Clark, în emisiunea Profesioniştii în Retail.
Dacă iniţial folosea producţia de mere din propria livadă cu 30 de pomi, ulterior antreprenorul a încheiat parteneriate cu 8-10 producători din zona Câmpulung de la care colectează cantitatea necesară. Spre exemplu, dacă la început a produs 70.000 de litri de cidru Clark’s, însemnând 120 de tone de mere necesare, anul trecut cantitatea a ajuns la 220.000 de litri din această băutură. În prezent, cidrul Clark’s este distribuit în reţelele de retail precum Lidl sau în centre comerciale precum Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni sau Mega Mall din Bucureşti, respectiv magazine specializate şi 25-30 de baruri. La nivel naţional, Clark’s ajunge în oraşe precum Iaşi, Braşov, Cluj, Oradea sau Timişoara, planurile vizând extinderea în acest sezon şi în alte oraşe din ţară. Totodată, pentru anul viitor fondatorul Clark’s are în plan atragerea de fonduri europene pentru a mări capacitatea de producţie a fabricii pe fondul creşterii consumului de cidru.
„Marele consum de cidru începe în mai până în septembrie, consumul scade în iarnă. 50% din consumatorii de cidru sunt femei, în marea Marea Britanie este la fel, vorbim de o piaţă mai matură. Cui nu îi place berea preferă cidrul”, spune Alan Clark.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii