Web Analytics

Roxana Ciuhulescu a făcut test-drive de Ziua Muncii, cu ARO de la Brătioara

de | 14.05.2020 13:19 | Actualitate

Unul dintre automobilele ARO folosite de Nicolae Ceauşescu în deplasările oficiale şi defilări continuă să atragă şi să provoace! Maşina de protocol aflată acum în zona Muscel, la Păstrăvăria Brătioara, a fost condusă într-un test-drive chiar de 1 Mai, Roxana Ciuhulescu fiind prinsă în aventură pentru cei de la „Pro Motor”. S-a întâmplat pe 1 Mai, de Ziua Muncii, dată la care, pe vremuri, fostul preşedinte al României saluta poporul ieșind pe trapa montată la ARO 306 de protocol fabricat în 1987.
Ceauşescu a folosit trei maşini ARO de protocol, model 244 modificat, cu şase locuri şi geamuri blindate pe lateral, de nici nu puteau fi deschise. Limuzina cu tapiţerie din piele naturală la interior „a pornit mai greu, după ce am tras şocul. Propulsorul pe benzină de 2.556 cmc cu carburator dublu corp, ce dezvoltă 83 CP, s-a urnit mai greu şi a «mârâit» uşor iritat. Asta probabil şi pentru că maşina nu mai fusese pornită de ceva vreme. Odată pornită şi încălzită, am plecat cu ea la drum. Surprinzător sau nu, servodirecţia a răspuns repede şi corect. Din cauza drumului forestier din zona Păstrăvăriei Brătioara din judeţul Argeş, unde se găseşte maşina, transmisia manuală cu patru trepte nu a putut fi pusă în valoare. Deci ne-am mulţumit să mergem încet cu ea, în treapta întâi şi a doua, ca la paradă. Frânele maşinii cu tamburi faţă şi spate au răspuns lent, deşi viteza de deplasare a fost mică. Din cauza greutăţii mari, maşina atingea o viteză maximă de 90 km/h”, astfel descrie Roxana Ciuhulescu plimbarea cu ARO prezidenţial.
La finalul anului trecut, un ARO 304, an fabricaţie 1977, prima maşină de paradă fabricată la Câmpulung pentru Ceauşescu, a fost vândută de ANAF pentru suma de 189.180 lei.
Cătălin Ioan Butoiu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii