Web Analytics

Rezilierea contractului pentru modernizarea DN 73, dosar pe rolul Tribunalului Bucureşti

de | 14.01.2021 13:18 | Actualitate, Dezvăluiri

# A fost reziliat contractul pentru DN 73 Pitești-Câmpulung-Brașov # Drumul care trece prin Argeș ar putea fi gata abia în 2023 # Firmele care se ocupau de lucrări au dat în judecată CNAIR și au pretenții financiare
Șoferii care circulă pe DN 73 Pitești-Brașov mai au de așteptat până în 2023 pentru reabilitarea drumului, întrucât a fost reziliat contractul cu asocierea de firme AZVI S.A – S.C. STRACO GRUP S.R.L. – TRACTEBEL ENGINEERING S.A., care se ocupa de lucrări. CNAIR, beneficiarul, a formulat propunerea în vederea încetării contractului, în condiții amiabile, în urma concilierii din 23 iulie 2020.
Contractul a fost încheiat în 2011, lucrările au început în 2014. Inițial, se preconiza că termenul de finalizare va fi luna noiembrie 2021, însă, acum, termenul nou de finalizare a lucrărilor este decembrie 2023. „S-a solicitat D.R.D.P. Brașov și D.R.D.P. București să preia amplasamentul și să realizeze demersurile necesare pentru actualizarea documentației tehnice și întocmirea documentației de atribuire pentru restul de executat, astfel încât obiectivul să fie finalizat în luna decembrie 2023”, se arată într-un răspuns oficial primit de la CNAIR, în urma unei solicitări de presă făcute de Jurnalul de Argeș.
Într-un grafic postat de CNADNR, se precizează stadiul lucrărilor de pe DN 73. Drumul are o lungime de 103,25 km. Stadiul fizic actual al lucrărilor este de doar 49.82%, adică au fost recepționați, pe 16 septembrie 2020, doar 28,85 de km, iar stadiul financiar este 51.00%. Valoarea proiectului a fost de 275.86 milioane lei fără TVA. Pentru restul sectorului se va lansa o procedură de licitație pentru atribuirea contractului, având ca obiect rest de executat. Încă din 2019, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, anunța că va fi reziliat contractul dacă asocierea de firme nu se va mobiliza conform contractului de șantier.
Ce nu se știe încă este că pe 21 august 2020 asocierea de firme care fusese însărcinată cu reabilitarea DN 73 a chemat în judecată CNAIR și a solicitat și pretenții financiare. Mai multe informații despre stadiul rezilierii contractului am solicitat biroului de presă al CNAIR.

Citește și S-a cerut insolvența Regiei Autonome Județene de Drumuri Argeș pentru o datorie de 90.000 de lei

Citește și Încă un drum judeţean din Argeş modernizat! S-a efectuat recepţia lucrărilor la DJ 702 A Ciupa – Răteşti

Citește și S-a prelungit prelungirea! DN 73 va fi gata la finalul lui 2021

„CNAIR a transmis către executant propuneri de revigorare a activității, respinse de acesta cu scopul de a ascunde că nu dispune de suficiente resurse materiale și umane pentru continuarea lucrărilor ce fac obiectul contractului”

„În data de 05.07.2011 a fost încheiat contractul de «Modernizare DN 73 Pitesti – Câmpulung – Braşov, km 13+800 – km 42+850, km 54+050 – km 128+250» între CNAIR S.A., în calitate de beneficiar și Asocierea AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR DEVELOPMENT SRL – TRACTEBEL ENGINEERING SA, în calitate de executant.
De-a lungul timpului, progresul execuției în cadrul proiectului a fost afectat în mod negativ din cauza faptului că antreprenorul nu a reușit sa mobilizeze resursele umane și tehnologice necesare derulării într-un ritm corespunzător al lucrărilor, cel puțin la nivelul declarat în cadrul ofertei tehnice, iar în vederea remedierii neajunsurilor constatate, beneficiarul și consultantul l-au notificat în repetate rânduri pentru a-i pune în vedere necesitatea respectării obligațiilor contractuale. Cu toate acestea, executantul Asocierea AZVI S.A – S.C. STRACO GRUP S.R.L. (în insolvență) – TRACTEBEL ENGINEERING S.A. a transmis declarația de reziliere a contractului, invocând diverse motive care să inducă existența unei culpe exclusive a C.N.A.I.R. S.A.
Precizăm că în scopul îndeplinirii obiectivului stabilit prin contract, dar și pentru menținerea unei bune relații contractuale, CNAIR a transmis către executant propuneri de revigorare a activității, cu caracter legal, concret, pertinent, dar și reciproc avantajoase, respinse de acesta cu scopul de a ascunde că nu dispune de suficiente resurse materiale și umane pentru continuarea lucrărilor ce fac obiectul contractului. Contrar acestei atitudini pro-active manifestată de beneficiar, în evidențele C.N.A.I.R. S.A. a fost înregistrată, în data de 14.08.2020, cererea de chemare în judecată, dosar nr. 16875/3/2020, aflat pe rolul Tribunalului București, Secția a VI-a Civilă, formulată de către reclamanta Azvi SA- Straco Grup SRL, Tractebel Engineering SA, în contradictoriu cu C.N.A.I.R. S.A. în calitate de pârât, având ca obiect constatarea rezilierii contractului conform declarației de reziliere și solicitarea de pretenții financiare. Obiectul cererii de chemare în judecată formulate de executant a fost suplimentat ulterior prin cererea completatoare, prin care acesta solicită «Obligarea pârâtei la plata sumei de 12.990.214,28 lei, reprezentând sumele reținute de beneficiar cu titlu de garanție de bună execuție și pe care beneficiarul este obligat să le returneze reclamantei în urma rezilierii contractului din culpa exclusivă a beneficiarului»”.
Ținând cont de faptul că decizia definitivă și irevocabilă în dosar va fi pronunțată de instanță după un interval considerabil de timp (aproximativ doi ani, ținând cont de experiențele anterioare), executantul a finalizat măsurile pentru conservarea și punerea în siguranță a lucrărilor și pentru protejarea vieții sau proprietății dispuse de către inginer și s-a solicitat D.R.D.P. Brașov și D.R.D.P. București să preia amplasamentul și să realizeze demersurile necesare pentru actualizarea documentației tehnice și întocmirea documentației de atribuire pentru restul de executat, astfel încât obiectivul să fie finalizat în luna decembrie 2023”, se arată în răspunsul transmis către Jurnalul de Argeș de către CNAIR SA.

 

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

0 Comentarii