Grupul Renault îşi exprimă regretul pentru dispariţia lui Constantin Stroe.
”A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. A fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia”, potrivit unei declaraţii a grupului Renault, citată de news.ro, care îşi exprimă astfel regretul în faţa pierderii lui Constantin Stroe.
Timp de aproape cinci decenii, C-tin. Stroe a fost în slujba producătorului auto Dacia, unde s-a angajat în 1968. Constantin Stroe (74 de ani) este omul care se confundă cu istoria uzinei de la Mioveni şi în acelaşi timp omul care a avut un rol covârşitor în privatizarea Dacia în 1999. Constantin Stroe este în acelaşi timp unul dintre oamenii care a militat cel mai mult pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti.
A fost director general Dacia (1990-2002) şi vicepreşedinte (2002-2015). În prezent, era membru al Consiliului de Administraţie al companiei Dacia Automobile SA şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În 2004, a fost decorat de statul francez cu distincţia Cavaler al Ordinului Naţional al Legiunii de Onoare. În 2012, Constantin Stroe a fost decorat şi de statul român cu Ordinul Naţional Serviciul Credincios în grad de Cavaler.
Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) şi fost director Dacia, a murit sâmbătă, la vârsta de 74 de ani. Sincere condoleanţe!
Constantin Stroe
– Data şi locul naşterii: 24 martie 1942, Hulubeşti, Dâmboviţa
– Starea civilă: Căsătorit, cu două fiice
– Studiile şi cariera: A absolvit Facultatea de Mecanică a Politehnicii din Bucureşti şi şi-a început cariera în 1968, fiind încadrat ca inginer la Uzina de Automobile Piteşti.
– În perioada comunistă, a avansat ocupând succesiv funcţiile de şef de atelier, inginer-şef şi director tehnic.
– În 1988, a fost numit director la Întreprinderea de Autoturisme Timişoara, unde a fost fabricat automobilul Lăstun.
În 1990, s-a întors la Piteşti în funcţia de director general al Uzinelor Dacia, funcţie pe care a păstrat-o până în 2002. A fost artizantul privatizări întreprinderii, în urma unor eforturi care au durat aproape un deceniu.
– A fost vicepreşedinte Dacia şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România.
Izabela Moiceanu
0 Comentarii