Războiul din Ucraina generează întârzieri la distribuitorii Dacia din Argeş

de | 6.04.2022 17:09 | Actualitate, Dezvaluiri, Economie, Home

Închiderea activității furnizorilor de componente din Ucraina afectează și producția de mașini /piese auto din România. Am stat de vorbă cu reprezentanții a doi dealeri Dacia din Argeș, Daperom și Delta Plus Trading, dar și cu un reprezentant al Uzinei de la Mioveni, pentru a vedea cum i-a afectat războiul din Ucraina până acum.

Radu Schiaucu, Daperom: „Noi știm doar că întârziem în fiecare lună, cu câteva săptămâni sau chiar luni, livrările către clienți”

„Furnizori din Ucraina avea constructorul de automobile Dacia. Noi suntem agenți ai Dacia. Bineînțeles că Dacia este extrem de afectată, era deja înainte de începerea războiului, din cauza lipsei semiconductorilor, care proveneau din China, și s-a agravat odată cu începerea războiului, pentru că aveau furnizori pentru diverse alte componente, cum ar fi macarale de geam electric sau butoane de geam, ș.a.m.d. Acum sunt foarte, foarte multe mașini gata, teoretic, însă incomplete, care așteaptă diverse părți și piese să vină de unde or veni, că nici noi nu știm. Vă dați seama că este o problemă foarte mare a constructorului. Noi știm doar că întârziem în fiecare lună, cu câteva săptămâni sau chiar luni, livrările către clienți”, a spus Radu Schiaucu, managerul Daperom, un dealer foarte important Dacia.

Care a adăugat despre furnizorii de piese din Ucraina: „Da, într-adevăr, toți și-au închis producția, definitiv; cel puțin acum, pe perioada conflictului, nu mai lucrează”. Cât despre livrările către Rusia, managerul Radu Schiaucu a precizat: „Noi nu lucrăm cu Rusia sau cu Ucraina, noi, ca dealeri Dacia, dar fabrica de la Mioveni livra, bineînțeles, cutii de viteză, motoare și CKD-uri și sigur s-au sistat și aceste livrări”.

Citește și Uzina Dacia își reduce activitatea pentru patru zile

Ruxandra Ioana, Delta Plus Trading: „Sunt probleme de două ori, și pentru cei care lucrau cu Rusia, și pentru cei care lucrau cu Ucraina”

„Cu siguranță sunt probleme, pentru că sunt anumite piese care nu se mai găsesc, care ajung mai greu sau trebuie să vină de la alți furnizori. Noi avem un furnizor (din Ucraina, n. r.) de la care importăm niște anvelope, însă acum nu mai putem să le importăm, din cauza războiului. Da, cu siguranță, e o reacție în lanț!”, ne-a declarat și Ruxandra Ioana, manager Dezvoltare la Delta Plus Trading, dealer al Dacia.
Și aceasta ne-a confirmat că furnizorii de piese din Ucraina și-au oprit activitatea. „Într-adevăr, furnizorii cu care lucram noi și-au oprit producția, mai mult nu știu ce fac ceilalți. Din fericire, aveam și alți furnizori de anvelope, nu erau ei singurii, dar rămâne o bucată de piață neacoperită și aceeași problemă o au și alții care importau anvelope din Rusia, pentru că nici cei care importau din Rusia nu mai pot, din aceeași cauză. Nu se mai pot face plăți, sunt probleme de două ori, și pentru cei care lucrau cu Rusia, și pentru cei care lucrau cu Ucraina. În Rusia, în continuare se produce, bănuiesc, dar este mult mai greu, că nu se pot face plăți și probabil și cu transportul sunt probleme. În mod normal, un transport din Rusia ar trebui să treacă prin Ucraina”, a spus Ruxandra Ioana, manager Dezvoltare Delta Plus.

Citește și Ministrul Economiei, la Uzina Dacia: ”Prioritatea noastră este să menținem oamenii pe posturi”

„Producția se derulează normal, nu sunt probleme legate de producția de vehicule. În industria auto sunt multe lucruri care se suprapun acum, e vorba de criza de componenete în principal, asta este o criză generală, nu este specifică Dacia. Vorbim de componente electronice, semiconductori care vin din Asia, în principal din China, Taiwan, Coreea de Sud, și este o criză generală care a început anul trecut în industria auto, imediat după începutul pandemiei. Asta este principala criză care afectează industria auto și care e de durată, nu are încă o rezolvare”, ne-a spus Silviu Sepciu, de la compartimentul Comunicare Dacia. Legat de Rusia a spus că, în acest moment, sunt oprite relațiile. „E o problemă generală a industriei auto, cu care se confruntă toate companiile, dar nu este neapărat legată de criza din Ucraina, nu avem o expunere specială, suplimentară, legată de zona asta”, a conchis Silviu Sepciu.

Citește și Uzina Dacia, afectată de războiul din Ucraina. Se oprește producția de cutii de viteze

Distribuie!

Articol scris de Mari Tudor

Redactor la Jurnalul de Argeș. Absolventă a specializării Jurnalism și a programului Comunicare Organizațională de la Universitatea din Pitești.

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Mioveni. Trei tineri au fost reținuți pentru trafic de droguri
Mioveni. Trei tineri au fost reținuți pentru trafic de droguri

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Pitești, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Pitești, au desfăşurat o acţiune de prindere în flagrant delict şi două percheziţii domiciliare, la locuințele a două...


Loading RSS Feed