În concluziile raportului întocmit la începutul anului 2016 de CITR- Filiala București, la acea vreme administrator judiciar provizoriu al SC Lactag SA Costești, se arată că societatea argeșeană a intrat în blocaj în principal din cauza faptului că a dorit să devină prea repede și prea agresiv un brand care să domine piața de profil.
Astfel, în raport se arată următoarele: „În urma analizei efectuate în prezentul raport de cauze asupra perioadei anterioare deschiderii insolvenței, respectiv 2013 – ianuarie 2016, administratorul judiciar a concluzionat asupra următoarelor cauze care au dus la insolvența debitoarei: Pornind de la fluxul de numerar – metoda indirectă realizat pentru perioada 2014-2015 observăm cum excedentul operaţional generat de activitate a fost utilizat, în special cel generat în 2015, preponderent pentru susținerea activității investiționale și chiar a celei de finanțare în 2014. Pe de o parte acest comportament se justifică prin necesitatea companiei de a investi în dezvoltare, de a crea un brand cunoscut, de a crește cota de piață și de a intra în supermarketuri alături de alte brand-uri cunscute, însă pe de altă parte, necorelarea acestor investiții cu capacitatea companiei de a le susține și acoperi pe termen lung au condus la o blocare a disponibilităților în activități ce pot genera cash doar pe termen lung blocând astfel activitatea curenta a companiei. Analizând evoluția companiei pe parcursul ultimilor 3 ani am constatat o evoluție continuă a activității investiționale atât activele imobilizate (clădiri și terenuri), cât și în echipamentele deținute (inclusiv flota auto)”. Cu alte cuvinte, Lactag a ajuns în pragul colapsului pentru că și-a dorit prea mult și în termen foarte scurt să ajungă un jucător care să dicteze în piață.
0 Comentarii