Web Analytics
scris joi, 28.03.2024

Proiectul „Vino acasă”, menit să faciliteze întoarcerea românilor plecați în străinătate

Într-un context marcat de migrație și lipsă de forță de muncă, proiectul „VINO ACASĂ” vine în întâmpinarea românilor plecați peste hotare, oferindu-le oportunități reale și motivante pentru a reveni în țară și a-și aduce contribuția la dezvoltarea economică și socială a României.

Proiectul „Vino acasă”, menit să faciliteze întoarcerea românilor plecați în străinătate

Lansat la sediul Ambasadei României din Italia de către Patronatul Confindustria România, care reprezintă cele mai mari investiții italiene în România, și susținut de către Ambasada României din Italia, în colaborare cu Mutua MBA, AMR (Asociația Municipiilor din România), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Banca Intesa Sanpaolo, acest proiect este susținut în calitate de Partener „Angel” de către Lidl România.

Proiectul își propune să faciliteze întoarcerea românilor plecați în străinătate, oferindu-le condiții avantajoase și garanții pentru reintegrare și dezvoltare în țara natală. Una dintre componentele esențiale ale proiectului a fost crearea unei platforme interactive care conectează cererea și oferta de muncă, facilitând astfel accesul românilor la oportunități de angajare în diverse domenii și regiuni ale țării. Acest aspect este deosebit de important, având în vedere că mulți români plecați în străinătate sunt în căutarea unor motive solide pentru a reveni acasă și pentru a-și continua cariera în România.

Citește și Fetiță de doi ani dispărută în Serbia, căutată în România

Mai mult decât atât, proiectul „VINO ACASĂ” oferă suport și asistență nu doar pentru cei care doresc să se întoarcă în România, ci și pentru familiile acestora. Proiectul se angajează să ofere sprijin în găsirea locuinței, acces la servicii medicale de calitate, soluții pentru educație și formare profesională, precum și asistență în gestionarea procesului de reintegrare administrativă.

Într-un moment în care România se confruntă cu provocări semnificative legate de migrație și dezvoltare economică, proiectul „VINO ACASĂ” reprezintă o inițiativă îndrăzneață și inovatoare, care demonstrează că este posibil să construim un viitor mai bun pentru țara noastră, încurajând întoarcerea și implicarea activă a diasporei românești în dezvoltarea României.

„Lipsa forței de muncă reprezintă o problemă în toată Europa. Migrarea forței de muncă dintr-o țară în alta lasă pe rând câte un teritoriu descoperit. Prin proiectul nostru ‘VINO ACASĂ’, am privit înainte, analizând fluxul migrator natural, constant și de neoprit între România și Italia și invers, care implică mii de cetățeni români în fiecare an, și în această direcție am inițiat un dialog inovator, constructiv și independent cu comunitatea românească, pentru a păstra cât mai mult capitalul uman în cadrul lanțului industrial italo-român din ambele țări”, a declarat președintele Confindustria România, Giulio Bertola.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

De la Crin, la cer senin…

La PSD Argeș, se schimbă obiceiurile de consum în materie de insucces. Înfrângerea a devenit pretext motivațional. Nu e rușine, ci, dimpotrivă,...

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...