Web Analytics
scris miercuri, 04.07.2012

Primul interviu cu noul şef de la Lactag

# Adriean Asan: „Vrem să ajungem între primii 10 producători de lapte din România”.

Primul interviu cu noul şef de la Lactag

# V-aș întreba pentru început, domnule Adriean Asan, cine a cumpărat Lactagul de la familia Oiță? Mai exact, cine sunt noii acționari ?
– Acționar majoritar este domnul Robert Iriza, cu 58%, apoi eu, care dețin  funcția de director general al societății, dar și un pachet de 32,99%. Restul de 9% îl reprezintă minoritarii din vechiul acționariat. Practic, sunt două persoane fizice, domnul Iriza și cu mine, care deținem pachetul majoritar de acțiuni al SC Lactag SA.  Dar v-aș ruga să rețineți că domnul Iriza nu mai are actualmente nicio legătură cu marele producător de înghețată Top Gel, cum s-a scris acum două săptâmâni. E adevărat însă că amândoi am avut, prin trecutul nostru, domnul Iriza ca acționar și eu ca director general, o puternică legătură cu Top Gel. De altfel, și acum avem un contract de colaborare cu Top Gel, dar nu mai suntem implicați în conducerea acestei firme.
# Cu ce gânduri ați venit în Argeș?
– Industria laptelui este o industrie destul de grea în momentul acesta.  Și spun asta prin comparație cu rentabilitatea afacerilor față de alte industrii. Dar având experiență în industria alimentară, ca și investitori, ca și manageri, am găsit o oportunitate în a cumpăra Lactagul. E adevărat că erau oportunități mai multe de a investi în această industrie, dar din analiza pe care am făcut-o ne-am oprit la SC Lactag pentru că ni s-a părut cea mai bună pentru ceea ce doream. Un potențial rapid de dezvoltare, pe care să ni-l ofere, structura personalului de producție, structura tehnologică și notorietatea pe care o are în zonă. A contat desigur și locația pe Muntenia, deoarece partea de sud a României nu este încă foarte bine acoperită de marii producători de lapte. Ca să fim mai clari, în zona de sud a României se vede lipsa unui mare producător, în comparație cu Moldova și Ardealul, acolo unde fondurile de investiții au băgat bani masiv. Din analiza pe care am făcut-o, am considerat Lactagul cel mai interesant obiectiv din punct de vedere al unei investiții de acest gen. Important este să utilizăm acest potențial, pentru că scopul nostru este să ajungem în primii 10 producători în această industrie. Iar asta preconizăm să se întâmple într-un orizont de un an, un an și jumătate.

„Acum, Lactagul e pe locul 31”

# Pe ce loc în țară e Lactagul acum?
– Sunt peste 200 de producători, iar Lactagul este pe locul 31. Când am auzit de locul 31, mi s-a părut unul foarte îndepărtat, dar analizând piața, în ansamblul și complexitatea ei, am ajuns la concluzia că este unul acceptabil. 
# Ce piață va avea Lactagul? Acum are Argeșul și ceva din București…
– Mizăm pe toată zona limitrofă a județului Argeș, dar vrem să ajungem să vindem și în alte zone ale țării, prin colaborări cu diverși dealeri. Lactagul va avea, de asemenea, și o deschidere considerabilă pe piața de hypermarketuri din plan național. Chiar de curând s-a semnat un contract cu Auchan. Acesta este și planul nostru, să ne extindem în plan național.
# Prin urmare, vreți să faceți Lactagul un brand național?
– Vrem în primul rând să facem în partea de sud o distribuție foarte agresivă, adică să avem puncte de vânzare organizate eficient din punct de vedere economic, din județul Mehedinți până la Constanța, iar asta înseamnă Oltenia, Muntenia și Dobrogea. Vom căuta colaboratori în toată țara și asta pentru că vânzarea în hypermarketuri asigură, la momentul acesta, circa 70% din consum. Vrem să fim un jucător național puternic. Toate aceste politici de dezvoltare ale Lactag vor fi cuplate cu o strategie de creștere a notorietății brandului, astfel încât calitatea produselor noastre să fie pusă în valoare. Cu mici ajustări, vrem să asigurăm întreaga cerere de pe piață, dar și să creăm alte produse cerute în acest moment. Cu investiții în campanii media și cu o politică de marketing adecvată, cred că putem să ne îndeplinim acel obiectiv de a ajunge între primii 10 jucători pe plan național.

„Estimez investiții de 3-4 milioane de euro”

# Veți produce și înghețată, nu doar lactate?
– Orice este posibil. Dar programele noastre de investiții vor fi focusate în primă fază pe partea de creștere pe piața lactatelor pentru că trebuie să utilizăm capacitatea pe care o avem și ajungem la o rentabilizare a pieții. Dacă ne vom îndeplini obiectivele, dacă avem potențial uman și tehnologic, putem să abordăm și acest segment al înghețatei, de ce nu.
# Puteți estima infuzia de capital pe care o veți face în Lactag?
– Vom căuta un partener de finanțare pe care sistemul bancar trebuie să-l ofere. Estimez că vor fi investiții de 3-4 milioane de euro pentru asigurarea acelui obiectiv, atât în programe de investiții clare de dezvoltare, cât și pentru o finanțare coerentă și pentru asigurarea unui management corect. Nu poți să faci management, fără o finanțare adecvată! Aceasta este o primă strategie, după care vom rediscuta o alta. Afacerea trebuie bine analizată și rentabilizată.
# Cum ați găsit personalul de la Lactag? Subdimensionat, supradimensionat?
– În ceea ce privește personalul, nu am tras încă o concluzie. Suntem mulțumiți de ce am găsit din punct de vedere al structurii de personal, dar  vom încerca să evaluăm fiecare angajat în parte. Cei peste 100 de angajați vor fi evaluați din punct de vedere al competenței, precum și ce vor avea de făcut în continuare. Vom vedea ce poate duce la o reducere de costuri și de cheltuieli, dar pe de altă parte îi vom și motiva pe salariați, ca să aducă un plus de valoare activității noastre.
# Aveți vreo idee despre piața colectării laptelui în Argeș? Presupun că nu e la fel de organizată și disciplinată, cum este cea din Ardeal…
– La o primă vedere așa este, nu este așa disciplinată și trebuie îmbunătățită și sub aspectul colectării, și sub aspectul reducerii cheltuielilor de colectare.

„Am lucrat prima dată la Daewoo Craiova”

# Ca director general, cât de des veniţi la Costești?
– Foarte des, practic de fiecare dată când va fi nevoie. Atât eu, ca director general, dar și asociatul meu suntem foarte implicați în executiv. Vom asigura un management prin care treburile să meargă cât mai bine.
# Cu autoritățile locale din Costești și din Argeș ați vorbit?
– Încă nu. Suntem veniți aici de doar o săptămână, dar cu siguranță vom lua legătura.
# Câteva cuvinte despre dvs, având în vedere că proveniți din rândul antreprenorilor tineri…
– Sunt un manager, până la urmă. Am lucrat pentru prima dată în industria auto, la Daewoo Craiova, actualul Ford, acolo unde m-am și format profesional ca un mic manager. Aveam în coordonare un departament destul de important și anume cel de contabilitate managerială. La Daewoo Craiova am învățat multe lucruri care mi-au folosit enorm în activitatea managerială ulterioară, după care perioada de mare succes a fost la Top Gel, unde am fost director financiar, după care director general. Am crescut împreună cu firma Top Gel și am avut și rezultate deosebite.
# Ați mai avut vreo experiență de afaceri până acum cu județul Argeș?
– Punctual nu, doar prin prisma afacerilor ca partener.
# Ați găsit mari diferențe între olteni și argeșeni, în săptămâna asta de acomodare?
– Sunt anumite diferențe. Craiova este inima Olteniei, aici suntem în Muntenia, iar diferența de comportament este evidentă. Dar, conducând oameni din toate zonele țării, pentru că aveam multe puncte de lucru în țară, avem capacitatea de a ne adapta fiecărui tip de angajat. Oricum, eu apreciez angajații pe care i-am găsit la Lactag și mă refer la atitudinea pe care o au față de societate și față de muncă.
# Prin urmare, au motive să fie liniștiți dacă își văd de treabă.
– Bineînțeles că da. Vom promova competența și  motivarea, dar vom și sancționa dur incompetența..
Interviu realizat de Gabriel Grigore

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită