Web Analytics
scris vineri, 26.12.2025

Presa din Ungaria atacă autostrada lui Umbrărescu: „Așa ceva numai în România se putea”

Un nou proiect major de infrastructură din România a ajuns sub tirul criticilor din presa maghiară. De această dată, nemulțumirile vizează Autostrada A7, construită în principal de grupul UMB, controlat de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, după ce autoritățile române au decis să deschidă circulația pe un tronson care nu este complet finalizat.

Presa din Ungaria atacă autostrada lui Umbrărescu: „Așa ceva numai în România se putea”

Autostradă inaugurată „pe repede înainte”

Publicația economică maghiară VG, citând Economx, scrie că România a pus în trafic aproape 50 de kilometri din Autostrada A7 înainte ca toate lucrările prevăzute în proiect să fie gata. Motivul invocat: evitarea pierderii finanțării europene. Jurnaliștii unguri ironizează situația și susțin că „așa ceva numai în România se putea”.

Tronsonul inaugurat marți leagă Focșaniul de Adjud, iar odată cu această deschidere, șoferii pot circula neîntrerupt pe aproximativ 250 de kilometri de autostradă între București și Adjud.

Cifrele care au atras atenția vecinilor

Odată cu acest tronson, rețeaua de autostrăzi din România a ajuns la 1.416 kilometri, dintre care 146 de kilometri au fost deschiși traficului doar în 2025. Chiar dacă progresul este notabil, presa maghiară subliniază că tronsonul Focșani–Adjud nu este complet terminat: spațiile de servicii și zonele de odihnă sunt încă în lucru, iar alte proiecte ar fi fost puse temporar pe pauză pentru a permite finalizarea rapidă a acestei secțiuni.

Autostrada A7 este realizată în mare parte de UMB, compania lui Dorinel Umbrărescu, unul dintre cei mai mari constructori de infrastructură din România. Potrivit sursei citate, strategia de deschidere parțială ar fi fost adoptată pentru a respecta condițiile impuse de finanțarea europeană.

Asociația Pro Infrastructura a atras atenția că, potrivit contractelor semnate în 2022, autostrada ar fi trebuit să ajungă deja în zona Pașcani. În prezent, mai lipsesc aproximativ 120 de kilometri, iar finalizarea completă până la sfârșitul anului 2026 rămâne incertă.

Cu toate acestea, există încă un scenariu optimist: dacă lucrările vor continua etapizat și noile segmente vor fi deschise la timp, A7 ar putea ajunge până în municipiul Roman în august 2026. În acest caz, România nu ar pierde niciun euro din fondurile europene alocate prin mecanismele de redresare.

Criticată peste graniță, Autostrada A7 rămâne însă unul dintre cele mai ambițioase proiecte rutiere aflate în desfășurare, iar miza nu este doar traficul mai fluent, ci și păstrarea integrală a finanțării europene.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită