Web Analytics

Premieră la teatrul Al. Davila: DELICT ÎN INSULA CAPRELOR

de | 21.09.2018 13:54 | Actualitate

davila
DELICT ÎN INSULA CAPRELOR, de Ugo Betti, deschide (sambătă, 22 septembrie 2018, ora 19:00)  seria premierelor din stagiunea 70 a Secției Dramă a Teatrului „Alexandru Davila”.
 
 Prin piesa pusă în scenă (la Sala Studio ”Liviu Ciulei”) de regizorul Kincses Elemér este creat un mediu iluzoriu și tensionat reprezentat de stări complexe ale personajelor.
Într-un univers restrâns, cele trei femei, mama, fiica și sora bărbatului decedat, își rătăcesc sinele, transformându-se în variante ale lor lipsite parțial de rațiune.
Frustrările celor trei femei sunt conturate de lipsa bărbatului, prezent temporar și înrudit până la un moment dat cu existența lor. Datorită modului solitar de viață, apariția lui Angelo a fost un element declanșator al comportamentului libertin al femeilor, care sunt afișate în ipostaze pasionale, lipsite de moralitate, extrovertite.
Nevoia de exteriorizare transformă personajul lui Angelo într-o figură a dorinței nevăzută, neexprimată, însă existentă. Astfel el nu mai reprezintă un străin care să afișeze un comportament rezervat, ci o apariție sperată.
Numele acestuia este oximoronic, deoarece induce inițial ideea de mântuire, dar el se situează într-o postură a altui om, considerând, prin propria conduită, că i se cuvine viața lăsată în urmă a decedatului tată, respectiv frate și soț.
Toate cele trei personaje feminine ies din starea latentă în care se află prin împreunarea cu intrusul din viața lor. Tânăra și candida Silvia, înflăcărata și extrovertita Pia, înverșunata și matura Agatha par să formeze o singură femeie, trecută prin etape diferite ale vieții ei.
Patima lor își găsește limitele în momentul în care instinctual, Agatha, aruncă scara fântânii în care era coborât Angelo. Lupta cu propriile năzuințe este câștigată de sentimentele materne, gestul fiind conștient făcut, simulând accidentalul.
Jocul actorilor Mirela Dinu (Agatha), Elena Mengheşi (Pia), Teodora Balan/ Oana Marcu (Silvia) şi Cătălin Mirea (Angelo) este curat, subiectul piesei distingându-se în mod independent.
Acţiunea este simplă, însă complexitatea reiese din construcţia personajelor. Determinarea actorilor conturează caractere bine definite, accentul fiind pus trăsăturile specifice, iar scenografia realizată de Măriuca Ignat pune în evidență individualitatea, atenția fiind îndreptată asupra dramelor interioare.
Limbajul este clar, spectatorul reușind să urmărească ușor trăirile participanților la dramă. Prin atitudinea personajelor este redată, în scenele de grup, o interpretare omogenă.
 
Regia: Kincses Elemér
Scenografia: Măriuca Ignat
Distribuția: Mirela Dinu, Elena Mengheși, Oana Marcu / Teodora Bălan (debut), Cătălin Mirea

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii