Podul de la Rucăr, cel mai vechi din România, va fi scos din uz la primăvară

de | 15.11.2022 10:50 | Actualitate, Home, Politica si Administratie

Podul peste Dâmbovița de lângă Rucă, cel mai vechi pod rutier din România, va fi scos din uz în primăvara anului viitor, odată cu finalizarea lucrărilor la noul pod de pe DN 73 pe care îl construiește firma românească Maristar, potrivit Economedia.ro.

Podul peste Dâmbovița de pe DN 73 Pitești – Brașov a fost construit în 1886, este monument istoric, iar din cauza vechimii nu mai poate susține și tonajul camioanelor, din acest motiv fiind introdusă restricție de tonaj. Constructorul anunță finalizarea lucrărilor la noul pod metalic în primăvara 2023.

Citește și:  O argeșeancă a câștigat la CEDO despăgubiri pentru că a fost respinsă la Medicină Militară pe criterii fizice

„Cel mai târziu în primăvara anului viitor vom avea un pod nou peste râul Dâmbovița pe DN 73. Noul pod se va construi în aval de podul vechi, prin această investiție realizându-se o variantă ocolitoare a centrului satului Podul Dâmboviței. Lucrările executate vor duce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit depășit de pe DN 73 redeschizându-se legătura pentru traficul dintre Pitești și Brașov”, a transmis antreprenorul, pe pagina de Facebook.

Contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou pe DN 73 lângă Rucăr a fost semnat în 2021 pentru 32 de milioane lei. Noul pod metalic are o lungime de 170 de metri.

Date tehnice:

  • Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus.
  • Rampele de acces din pământ armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m.
  • Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local.
  • Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.

Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobată prin ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2361/2010. De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu, arăta CNAIR în 2021.

foto: Economedia

Articol scris de Bianca Solomon

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *