Web Analytics
scris joi, 04.01.2024

OPC a câştigat procesul cu Policlinica „Regina Maria”, care a înşelat prin omisiune un pacient din Piteşti

Bărbatul se programase online pentru analize cu costuri zero, iar la policlinică l-au pus plătească

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Argeș a cercetat, în anul 2022, o reclamație a unui consumator referitoare la serviciile medicale prestate în cadrul Policlinicii Brătianu ”Regina Maria” din Pitești.

OPC a câştigat procesul cu Policlinica „Regina Maria”, care a înşelat prin omisiune un pacient din Piteşti

Astfel, consumatorul, posesor al unui abonament cu mai multe servicii medicale incluse oferit de angajator în rețeaua „Regina Maria”, aparținând Centrului Medical Unirea SRL, a sesizat că a făcut o programare online folosind aplicația „Regina Maria”, ocazie cu care a selectat analizele pe care dorea sa le efectueze, bifând că nu are recomandare medicală – potrivit sistemului informatic implementat. Chiar și după ce a bifat lipsa recomandării medicale, aplicația a finalizat programarea cu costuri 0. La data programată însă, când s-a prezentat la policlinică, bărbatului i s-a refuzat efectuarea analizelor fără costuri, pe motiv ca nu are recomandare. Consumatorul a explicat că a selectat în aplicație lipsa recomandării de la un medic și că nu a primit niciun fel de alertă legată de această situație, dar fără niciun folos. Așa că omul a reclamat la OPC.

La verificarea aspectelor reclamate, operatorul economic a confirmat situația reclamată, justificând refuzul de a-i onora programarea consumatorului de condiționarea serviciilor medicale dorite, doar în baza unei recomandări medicale eliberate, fie de un medic din cadrul rețelei „Regina Maria”, fie de un medic din cadrul clinicilor partenere. Cu prilejul controlului, comisarii de la Protecția Consumatorului au constatat că nu apare nicăieri o informare a consumatorilor, pe platforma online, cu privire la faptul că, în lipsa unei recomandări medicale, analizele nu vor putea să fie efectuate decât contra cost, chiar și de către consumatorii care au calitatea de asigurat.

Fapta a fost catalogată ca fiind o practică comercială incorectă constând în omisiune înșelătoare, pentru că nu oferea o informaţie esenţială (referitoare la prețul serviciului solicitat, în condițiile alese de consumator – respectiv lipsa recomandării medicale), determinându-l pe acesta să ia decizia să apeleze la serviciile medicale ale policlinicii. Agentul economic a fost, astfel, obligat să remedieze situația.

Citește și Exclusiv. Poze cu vila primarului din Mioveni, pe care DNA a pus sechestru

Citește și Dosarul ursului din Argeş „salvat prin omorâre” a fost soluţionat cu „Autori Neidentificaţi”!

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *