Web Analytics
scris sâmbătă, 24.12.2022

OMV Petrom și Hervis, amendate de Protecția Consumatorilor

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au amendat cu 172.000 de lei mai mulți operatori economici din diferite domenii de activitate, pentru nereguli privind legislația în vigoare, informează ANPC.

OMV Petrom și Hervis, amendate de Protecția Consumatorilor

Citește și: Peste 87 de tone de petarde și artificii, confiscate de polițiști

„În ultima perioadă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat acțiuni de control la operatori economici importanți din diferite domenii de activitate. Dintre aceștia îi menționăm pe SC Hervis Sports and Fashion SRL, Agrana România SRL și SC OMV Petrom Marketing SRL, pentru a verifica modul în care aceștia respectă legislația în vigoare, în domeniu, în timpul actului comercial. Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat diverse sancțiuni, după cum urmează: amenzi contravenționale în valoare totală de 172.000 lei, două avertismente, oprirea definitive de la comercializarea a produselor neconforme (măsură în care este inclusă și interzicerea introducerii pe piață și a comercializării jucăriilor neconforme), propunerea și emiterea de decizii de încetare a practicii comerciale incorecte”, se menționează în comunicatul ANPC.

Citește și: Moș Crăciun și-a pus centura de siguranță

Dintre abaterile înregistrate în timpul controlului, reprezentanții ANPC au menționat: lipsa traducerii în limba română a diverselor informații de pe eticheta produselor, indicarea echivocă a prețurilor suplimentelor alimentare comercializate, nerespectarea informărilor caracteristice promoțiilor, respectiv neprecizarea tipului de reducere și a perioadei de desfășurare a acesteia, existența unor practici comerciale incorecte.

De asemenea, s-a constatat încălcarea diligențelor profesionale în cazul Hervis Sports and Fashion SRL și practici incorecte identificate în cadrul campaniilor de marketing, iar la OMV Petrom Marketing SRL, prin inducerea în eroare a consumatorilor referitor la achiziția de carburanți. La Agrana SRL, comisarii au constatat practica înșelătoare de ambala zahărul în pungi de hârtie sau de polietilenă de 1 kg, pe ambalaje fiind inscripționată mențiunea „Origine din UE și din afara UE”, fără a fi declarat ingredientul primar din care este obținut zahărul – sfeclă de zahăr și/sau trestie de zahăr.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *