Web Analytics
scris joi, 09.12.2021

O nouă ediţie a Festivalului Teatrului de studio de la Piteşti

„Brâncuși, mon amour!”, cu managerul Felix Goldbach în rol de actor-instrumentist

O nouă ediție a Festivalului Teatrului de studio de la Pitești, reluat după pandemie, a debutat cu piesa „Brâncuși, mon amour!” Mai nimeni, pe plan local, nu știe valoarea noului manager al Teatrului „Davila”, Felix Goldbach. Ar fi putut fi contracandidatul meu, la ultimul meu mandat, din 2020, ca manager al Filarmonicii Pitești, dar, din respect pentru mine, nu și-a depus candidatura! Ar fi câșigat, vai, e specialist în contracte de management. Oricum, contractul meu a durat mai puțin de un an, nici evaluare nu s-a făcut, mi se tăiaseră 10 miliarde din buget. Oricum, situația era dezastruoasă. Conform legii, cine câștigă un contract de management trebuie să primească banii pe care s-a angajat să-i folosească pentru programele și proiectele depuse. Plus salariul din legea salarizării. Ceea ce nu s-a întâmplat din 2007 încoace, subordonații mei având salariul mult mai mare decât mine! Aberant!

O nouă ediţie a Festivalului Teatrului de studio de la Piteşti

Citește și Nordul judeţului – „comoara turismului argeşean” (III)

Un spectacol multimedia despre viața și opera brâncușiană

Dar Felix a ajuns director la teatru! În prezent, cu buget redus, Felix Goldbach, a continuat Festivalul Teatrului de studio. În sala construită chiar de Liviu Ciulei (avea și Facultatea de Arhitectură), la etajul al 2-lea. Autorul piesei: Claudia Motea; regia artistică: Zoltan Schapira (unul dintre marii regizori de azi); videoproiecție: Dan Ciupureanu; costume: Claudia Motea.
În distribuție: Claudia Motea – Mademoiselle Pogany, Maria Tănase, Eileen Lane, Peggy Guggenheim, Madame Leonie Ricou, Maria Bonaparte, Cella Delavrancea, Baroneasa Renee Irana Frachon, Milița Pătrașcu, Felix Constantin Goldbach (clarinet și saxofon) – Constantin Brâncuși, Dan Ivănesei – voce, Ionuț Mihalcea – pian.

Spectacolul celor nouă iubite ale lui Brâncuși, care i-au inspirat capodoperele, este fascinant și ne oferă o perspectivă inedită asupra creativității sale unice. De la suava Domnișoară Pogany, la pasionala Maria Tănase și strania baroneasă Renée Irana Frachon, de la exuberanta Madame Léonie Ricou, la delicata Cella Delavrancea, de la extravaganta Maria Bonaparte, la adolescentina Eileen Lane, de la sculptorița Milița Petrașcu, la sofisticata Peggy Guggenheim, actrița Claudia Motea reușește performanța de a întrupa personalități diverse. O vastă paletă de personalități și atitudini, care intră în relație cu alter-ego-ul lui Brâncuși, artistul și muzicianul Felix Goldbach, ale cărui reacții și intervenții muzicale, în principal la saxofon și clarinet, creează și susțin atmosfera intimă a atelierului, avându-l în centrul său pe însuși Zeul Brâncuși.

„Brâncuși, mon amour!” este un spectacol multimedia care explorează viața și opera brâncușiană, într-un dans omenesc, prea omenesc, un vârtej fără sfârșit de iubiri, recreând pentru noi, cei de acum, les années folles de Paris, les années folles de Brâncuși!

Citește și Muscelean câştigător al Festivalului Sculptorilor cu Drujba

Citește și Construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu îi mobilizează pe specialiştii în patrimoniu / Proiect pentru identificarea şi salvarea caselor tradiţionale de pe Valea Topologului

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...

Surplus de taxiuri la Câmpulung

De peste două decenii se chinuie administrația din Câmpulung să adapteze numărul autorizațiilor taxi atribuite în vederea efectuării acestui tip de...