Web Analytics
scris sâmbătă, 06.01.2024

Norvegia: autobuzele electrice au fost paralizate de valul de îngheț, soluția ar putea fi adoptarea încălzitoarelor pe motorină, spun specialiștii

Nu numai că bateriile funcționează slab la temperaturi foarte scăzute, dar este nevoie de mai multă energie pentru a încălzi habitaclul. O soluție propusă de specialisti presupune adoptarea încălzitoarelor pe motorină pentru a compensa pierderea autonomiei, scrie Il Messagero

Norvegia: autobuzele electrice au fost paralizate de valul de îngheț, soluția ar putea fi adoptarea încălzitoarelor pe motorină, spun specialiștii

Citește și: Atenție, şoferi! Punctul de amendă a crescut de la 1 ianuarie 2024

Ei s-au referit deja la fenomen ca fiind „ paradoxul autobuzului electric Oslo ”, autobouze care a fost adoptate pe scară largă în capitala norvegiană pentru reducerea emisiilor, dar a fost imobilizate zile întregi din cauza temperaturilor extrem de scăzute, între minus 7 și minus 14 grade, temperaturi care caracterizează Scandinavia în această perioadă. 

Experții din industrie sunt conștienți de faptul că producția de energie de la o baterie este direct proporțională cu temperatura, iar în timpul iernii atât utilizatorii de mașini electrice, cât și de autobuze trebuie să se confrunte cu o autonomie redusă în comparație cu lunile mai calde ale anului.

Autobuze electrice, problema încălzirii

Problema se complică și mai mult din cauza gestionării temperaturii din interiorul habitaclului, care poate reprezenta până la 30% din consumul total, mai ales în autobuzele urbane aglomerate.

Confruntați cu această scădere a temperaturilor, experții subliniază că o modalitate eficientă de economisire a energiei din bateriile, folosite pentru încălzirea autovehiculelor, ar putea fi adoptarea arzătoarelor diesel.

Situația a devenit evidentă recent la Oslo, unde în jur de 130 de autobuze electrice au oprit din cauza temperaturilor scăzute, paralizând o parte din flota Ruter, compania care gestionează transportul public în capitala norvegiană. Ruter a recunoscut că s-a confruntat cu probleme legate de autonomia autobuzelor în condiții de frig, dar a spus că a rezolvat problema prin modificări ale programelor de încărcare și îmbunătățiri ale infrastructurii de încărcare.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *