Web Analytics

Nicolae Matea: „La Dacia, în perioada de început, transportul pieselor între secții se făcea cu roaba”

de | 23.03.2023 12:49 | Actualitate, Economie, Home, Politica si Administratie

În organizarea Asociației „Cultul Eroilor”, joi, 23 martie, în sala mare a Cercului Militar Pitești a avut loc Forumul-colocviu „Industria argeșeană – trecut, prezent și viitor”, la care au participat unii dintre marii specialiști care au condus capacitățile industriale din județul Argeș, aproximastiv 80 de elevi, oameni de cultură, primari (din Lerești, Rucăr și Bradu), precum și generalul maior (rez) Mircia Chelaru, deputat de Argeș.

Citește și: Penitenciarele și militarii rezerviști se alătură protestului declanșat de polițiști în fața Guvernului României

De la caiele, sfoară și prune uscate, la Dacia și ARO

În deschidere, prof. Ion Dicu a făcut un scurt istoric al județului, care în anii `30 exporta caiele pentru potcovit, sfoară, frânghie, cherestea, țuică, cereale și prune uscate și care, câteva decenii mai târziu, ajunsese o forță din punct de vedere economic, dată fiind construcția unor mari unități economice cum au fost: Combinatul de Prelucrare a Lemnului (județul fiind la acea oră a doua mare putere forestieră a țării!), Combinatul Petrochimic, Întreprinderea de Autoturisme, ARO, Electroargeș etc.

În sală, la eveniment se aflau, cum vă spuneam, și unii dintre cei care au avut un rol hotărâtor la bunul mers al acestor unități industriale, Mihail Georgescu (Arpechim), Nicolae Matea (Dacia, ARO), iar regretatul Sava Costache (Combinatul Petrochimic Pitești și Combinatul Petrochimic Borzești), fiind reprezentat de fiul său, prof. Lucian Costache, care i-a adus un omagiu și tatălui său, și lui Constantin Stroe, fostul director general de la Automobile Dacia.

Col. (r) dr. ing. Nicolae Mazilu și prof. Lucian Costache

Rememorând câteva episoade din evoluția Intreprinderii de Autoturisme Pitești (IAP), fostul director general Nicolae Matea a spus că în perioada de început„transportul pieselor între secții se făcea cu roaba și erau 30 de oameni”. De aici s-a pornit, iar în 1990, la Dacia, producția era de 100.000 de autoturisme pe an!

Articol scris de Gabriel Lixandru

Distribuie!

0 Comentarii