Web Analytics

Nepunerea în funcţiune a staţiei de asfalt a băgat 500.000 euro în buzunarul lui George Hoţu

de | 10.08.2016 21:47 | Dezvăluiri

# Asfalt tango! Cifrele achiziţiilor de bitum bagă în corzi fosta conducere a Consiliului Judeţean # Patronul de la firma Amfora, trimis în judecată pentru o evaziune de peste 2 milioane euro, a încasat partea leului, de 22 miliarde lei vechi, dintr-un tort de 37 miliarde lei vechi, cât au reprezentat achizițiile de mixturi asfaltice în perioada de un an și jumătate în care stația achiziționată la țiplă, din Ucraina, n-a funcționat # Pe lângă SC Amfora, CJ a mai cumpărat asfalt de la Selca SA, Comesad Drumuri şi SC Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL.

Scandalul stației de asfalt cumpărată pe bani grei de Consiliul Județean și nepusă în funcțiune, vreme de un an și jumătate, se inflamează pe zi ce trece. Am aflat că, numai în ultimul an, Regia Judeţeană de Drumuri a cheltuit peste 37 de miliarde lei vechi pentru cumpărarea asfaltului folosit la reabilitarea şi întreţinerea drumurilor, în condiţiile în care staţia de asfalt achiziţionată din Ucraina cu exorbitanta sumă de 32 miliarde lei vechi zăcea nefolosită. Iar dacă din neglijență sau premeditat, asta urmează să se stabilească în continuare.

Directoarea de la Drumuri lansează nucleara! A cerut un mărunțiș de 55.000 lei pentru racordarea stației de asfalt la curent, însă fosta conducere a CJ n-a aprobat

În perioada amintită, Regia de Drumuri a cumpărat de la patru societăţi circa 16.795 tone de mixtură asfaltică, deşi staţia ar fi putut produce peste 100.000 de tone, dacă ar fi fost pusă în funcţiune imediat după ce a fost instalată la Căteasca. Iar în topul furnizorilor de asfalt pentru Consiliul Județean se află firma Amfora a lui George Dumitrescu, zis și George Hoțu, trimis în judecată de Parchetul Argeș în dosarul Balastiera 1 pentru o evaziune de peste 2 milioane euro. Ce șochează e că patronul de la Amfora și-a adjudecat partea leului din totalul de asfalt achiziționat din banii CJ, aproape 60% din total.
Potrivit fostei directoare a Regiei Judeţene de Drumuri, Alina Nicolau, staţia de asfalt nu putea fi pusă în funcţiune mai devreme de luna septembrie 2015. Montat la Căteasca pe 4 martie anul trecut, agregatul nu putea fi pornit în lipsa autorizaţiei obţinute de la Agenţia pentru Protecţia Mediului. Care autorizaţie se putea obţine într-o perioadă de circa 6 luni de zile. Cert este că pe 21 august 2015, Regia de Drumuri obţinuse deja autorizaţia de mediu pentru punerea în funcţiune a staţiei şi mai era necesară doar încheierea unui banal contract cu CEZ Distribuţie pentru montarea unui transformator. Însă o altă bombă vine acum. Fosta directoare Nicolau se apără și susţine că pe 1 septembrie anul trecut, Direcţia Judeţeană de Drumuri ar fi înaintat Consiliului Judeţean Argeş un referat de necesitate în care solicita suma de 55.000 lei pentru încheierea contractului cu furnizorul de energie electrică, însă conducerea CJ Argeş ar fi refuzat să acorde fonduri pentru aceste lucrări. Altfel spus, conducerea CJ ar fi refuzat să dea un mizilic de juma’ de miliard lei vechi ca să facă funcțională o investiție în care băgase deja 32 miliarde și cu care putea economisi alte 37, cât a cheltuit cu achiziția de asfalt pe perioada cât stația n-a funcționat. Ca o paranteză, CJ a dat anul trecut finanțări de zeci, dacă nu sute de mii de euro pentru fel de fel de ONG-uri, dintre care unele s-au ocupat doar cu împachetatul de fum și n-a găsit circa 12.000 euro ca să racordeze la curent stația de asfalt. Aşa se face că abia pe 13 aprilie a.c, la un an și o lună după montarea staţiei de asfalt, Regia de Drumuri a reuşit să încheie contractul cu CEZ pentru montarea transformatorului. Iar pe 13 iunie s-a împlinit minunea și s-a reușit conectarea agregatului la transformator. Cât despre punerea lui efectivă în funcțiune, asta s-a întâmplat la finele lunii iunie, când noua conducere a CJ, reprezentată de președintele Dan Manu și vicepreședinții Ion Mânzână și Simona Brătulescu, a spus stop bătăii de joc de până acum.

Prea tare, prea ca la țară! Contract atribuit lui Hoțu cu doar o zi înainte de obţinerea autorizaţiei de mediu

Foarte, foarte interesantă e însă și povestea cu mult discutata autorizaţie de mediu. Ea a fost emisă de APM Argeș pe 21 august 2015, însă cu doar câteva zile înainte și după obținerea ei, Regia de Drumuri s-a grăbit să închie un număr de patru contracte cu furnizori privaţi, pentru achiziţia de mixtură asfaltică.
Primul contract de acest gen datează din 18 august 2015 şi a fost încheiat cu firma Selca SA. Este vorba de achiziţia a 2.000 tone mixtură asfaltică la preţul de 3,74 miliarde lei vechi (374.480 lei), pentru asfaltarea drumului judeţean 703 A Poiana Lacului – Cerbu, pe raza comunei Albota, contract realizat la ora actuală în procent de 50%. Pentru aceeaşi asfaltare de la Albota, Regia de Drumuri a mai încheiat un alt contract pe 20 august 2015, de această dată cu firma Amfora Plus Trans, al cărei patron este George Dumitrescu, zis şi George Hoţu. Cum spuneam, acesta este cercetat în prezent pentru evaziune fiscală, spălare de bani şi executare de activităţi miniere fără licenţă sau permis de exploatare. Firma lui George Hoţu trebuia să furnizeze 2071 tone de asfalt pentru suma de 3,76 miliarde lei vechi (376.922 lei). La ora actuală, Amfora Plus Trans ar mai avea de furnizat circa 60% din cantitatea de asfalt contractată cu o zi înainte ca stația CJ să primească autorizație de mediu.
Pe 28 august 2015, s-a semnat un al treilea contract pentru achiziţia de asfalt necesară turnării unui covor bituminos pe DJ 703 A, cu firma SC Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL. Era vorba de 778 tone de mixtură asfaltică, ce au costat circa 1,29 miliarde lei vechi (129.225 lei). Potrivit reprezentanţilor Regiei Judeţene de Drumuri, contractul a fost realizat în procent de 25%, restul de 75% din cantitatea de asfalt contractată urmând să fie furnizată de staţia de asfalt de la Căteasca.
Şi firmei Comesad Drumuri SRL i-a fost încredinţat un contract în valoare de 3,4 miliarde lei vechi (349.900 lei), pe 26 august 2015, la cinci zile după obţinerea autorizaţiei de mediu pentru staţia de asfalt. Comesad trebuia să furnizeze Regiei de Drumuri  2.000 tone de mixtură asfaltică necesare unor lucrări de întreţinere şi reparaţii a drumurilor judeţene. Nu a livrat totuşi niciun gram din asfaltul contractat, iar odată cu punerea în funcţiune a staţiei de la Căteasca, cele 2.000 de tone de mixtură asfaltică vor fi fabricate de Regia de Drumuri.

Ce firme și-au împărțit tortul de 37 miliarde lei vechi

Și totuși, Regia de Drumuri a continuat să încheie contracte cu diverşi furnizori privaţi de asfalt şi la finele anului trecut, precum şi la începutul acestui an. Pe 11 septembrie 2015,  firma Selca SA a primit un contract în valoare de peste 2 miliarde lei vechi (219.987 lei) pentru furnizarea a 1.106 tone de mixtură asfaltică (459 BAPC 16 şi 647 tone BADPC 25), necesare pentru modernizarea drumului Bughea de Sus – Bughița, în lungime de 880 metri. Pe 27 octombrie 2015, firma Amfora Plus Trans a lui George Hoţu a încheiat cu Regia de Drumuri un contract în valoare de peste patru miliarde lei vechi (406.634 lei) pentru furnizarea a 1.748 tone de asfalt (976 tone BADPC 20 şi 772 tone BAPC 16) pentru asfaltarea a 1,56 km de drum la Leordeni. Pe 7 decembrie 2015, aceeaşi Amfora Plus Trans a tras din nou lozul câștigător și a primit peste 11 miliarde lei vechi (1.139.999 lei) pentru furnizarea a 3.761 tone (976 tone BADPS 25 şi 2.785 tone BAPC 16) necesare la asfaltarea a 4 km de drum la Popeşti.
Ultima tranşă de contracte pentru furnizorii de bitum s-a acordat la începutul acestui an, în luna ianuarie. Pe 6 ianuarie a.c, Regia de Drumuri a acordat un nou contract firmei Amfora Plus Trans, în valoare de aproape 3 miliarde lei vechi (293.475 lei) pentru livrarea a 1.365 tone de mixtură asfaltică necesare modernizării unui tronson de 3.44 km din drumul judeţean 731 B Sămara – Băbana – Richiţele de Sus – Cocu. Pe 12 ianuarie a.c, şi societatea Comesad Drumuri SRL a primit o comandă de 1966 tone mixtură asfaltică pentru modernizarea aceluiaşi drum, contractul având o valoare de peste 4,6 miliarde lei vechi (469.372 lei).
Ca o concluzie, pentru lucrările de reparaţii, întreţinere şi modernizare a drumurilor judeţene, Regia de Drumuri din subordinea Consiliului Judeţean a cumpărat, în ultimul an şi jumătate, 16.795 tone de asfalt în valoare de 3.760.264 lei de la patru furnizori privaţi. Selca SA a primit două contracte în valoare de peste 5,94 miliarde lei vechi, SC Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL – un singur contract în valoare de  1,29 miliarde lei vechi, Comesad Drumuri – două contracte însumând 8,19 miliarde lei, în timp ce SC Amfora Plus Trans a primit nu mai puţin de patru contracte în valoare de peste 22 de miliarde lei vechi pentru furnizarea de mixtură asfaltică.

Atenţie la ce zice Alina Nicolau!

Fosta directoare Nicolau susţine că pe 1 septembrie anul trecut, Direcţia Judeţeană de Drumuri ar fi înaintat Consiliului Judeţean Argeş un referat de necesitate în care solicita suma de 55.000 de lei pentru încheierea contractului cu furnizorul de energie electrică, însă conducerea CJ Argeş ar fi refuzat să acorde fonduri pentru aceste lucrări.

Surpriză! La Dâmboviţa, staţia de asfalt a fost gata în 2 luni

Şi Consiliul Judeţean Dâmboviţa, prin regia sa de drumuri, a cumpărat o staţie de asfalt nouă în urmă cu aproximativ cinci, şase ani. Economistul Alin Manole, fost director al Regiei de Drumuri Dâmboviţa, ne-a precizat că agregatul a fost cumpărat în urmă cu cinci ani şi că punerea lui în funcţiune a durat – surpriză! – doar două luni. Acesta mai susţine că asfaltul produs de Regia de Drumuri e mai bun din punct de vedere calitativ faţă de cel produs de constructorii privaţi. „De cinci, şase ani avem o staţie mai nouă şi a durat vreo două luni să o punem în funcţiune. Avem şi mai multe staţii vechi. Regia de Drumuri a avut staţie tot timpul. Consiliul Judeţean Dâmboviţa dă o parte din lucrări la Regie prin contract de concesiune, iar o parte le licitează. Dacă le câştigă firme din Argeş sau Prahova, vin cu asfaltul lor, bineînţeles. Nu ştiu exact cum e cu asfaltul de la alte firme, pentru că nu am o statistică, dar contează şi calitatea asfaltului. E mai bun din punct de vedere calitativ asfaltul produs de staţia Regiei”, ne-a declarat Alin Manole.

Noul președinte al CJ, Dan Manu: „Staţia nu era înţepată la energia electrică, iar tabloul de comandă era mâncat de şobolani”

Noul președinte al CJ, Dan Manu, a confirmat practic printr-o declarație tango-ul făcut de fosta conducere a CJ cu stația de asfalt. „Am dat o pălărie de bani în 2015, să achiziţionăm staţia cu bune intenţii, dar situaţia în fapt concret s-a petrecut cum se petrecea, nu cu foarte mult timp în urmă, în spitale. Erau aduse aparate peste noapte, zăceau pe holuri, ne incomodau pe noi, şi pacienţi şi medici, şi nu erau amplasate şi puse să funcţioneze. Noi ce am găsit? Am găsit că staţia asta nu era înţepată la energia electrică. Iniţial ni s-a spus că e la o distanţă de o jumătate de metru, după-aia de o jumătate de kilometru. Şi când ne-am dus acolo, punctual, în ziua aia neagră, tabloul acela electric de comandă era mâncat de şobolani. (…) Tipic românesc! Până la urmă a dat Dumnezeu şi pe proceduri am găsit autorizaţii. După care a venit următorul moment: nu putem să o repornim pentru că trebuia să vină furnizorul, ăla care a adus agregatul la mine în curte. Păi, şi de unde vine? Eu mă aşteptam să spună că vine într-o zi, în două, în trei. Zice nu, că este din Ucraina, trebuie notificat. Noaptea minţii! N-am înţeles eu foarte bine de ce licitaţia nu s-a făcut din spaţiul european, ci extra-european. E o întrebare, nu ştiu, o fi tâmpită, o fi normală, dar au trecut zile de-a rândul ca să aşteptăm notificarea să fie pusă în practică, cu societatea din Ucraina sau reprezentantul lor”, a declarat președintele Consiliului Județean.
Material realizat de Iustina Harco-Burcea

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Ultimele articole