Web Analytics
scris joi, 21.03.2024

Ministrul Educației, despre desființarea bacului: Discuţia nu trebuie să fie centrată pe a fi sau a nu fi examen. Avem nevoie de o certificare de competenţe

Ministrul Educaţiei Ligia Deca spune că reformele care vor fi aduse examenului de Bacalaureat îl vor face „mai relevant” şi a apreciat că este necesară o certificare a competenţelor dobândite de elevi. Declarația sa vine în contextul în care Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) a criticat modul în care sunt evaluaţi elevii la finalul învățământului preuniversitar, solicitând desfiinţarea examenului de Bacalaureat.

Ministrul Educației, despre desființarea bacului: Discuţia nu trebuie să fie centrată pe a fi sau a nu fi examen. Avem nevoie de o certificare de competenţe

Citește și: Grupul de WhatsApp al Departamentului Pedagogic Didactic – invadat de filme porno. „Tecău ştie?”, au întrebat cursanţii


„Cred că fiecare ciclu educaţional – mai ales când vorbim despre finalizarea învăţământului obligatoriu – trebuie să se finalizeze cu certificarea unor competenţe. Examenul de Bacalaureat are o istorie în România, o tradiţie, un anumit tip de abordare. Sigur, în legea Educaţiei există o schimbare de perspectivă: insistăm mai mult pe probele de competenţe, pe zona limbilor străine, avem şi un focus mai mare pe profilul pe care elevul îl are. Eu cred că reformele care vor fi aduse examenului de Bacalaureat îl vor face mai relevant atât pentru elevi, cât şi pentru întreaga societate. Sigur, aud ceea ce este în spatele declaraţiei elevilor, şi anume faptul că îşi doresc să înţeleagă mai bine care este utilitatea examenului şi să fie, poate, mai adecvat pentru ceea ce îşi doresc ei să fac în continuare, iar aceste îngrijorări sunt unele legitime. Însă discuţia nu cred că trebuie să fie centrată pe a fi sau a nu fi examen de Bacalaureat. Este clar că avem nevoie de o certificare de competenţe, pentru că altfel nu putem să arătăm inclusiv pieţei muncii care sunt competenţele pe care un absolvent le are”, a declarat, joi, Ligia Deca, într-o conferinţă de presă.

Citește și: Curtat de PNL, fostul manager de proiect al spitalului Mioveni, rămâne în PSD. Adrian Dumbravă: „Am mulţumit liberalilor pentru ofertă şi am spus «nu»!”


Ministrul a atras atenţia asupra faptului că în ultimii ani probele de la examenele naţionale „au trecut înspre o zonă mai aplicată, mai axată pe competenţe” şi a arătat că această direcţie trebuie continuată. „Cu siguranţă că avem nevoie de o abordare teoretică care să însemne inclusiv o conexiune cu viaţa reală. Ne dorim acest lucru în programele şcolare şi în pedagogie. Contează foarte mult cum abordează un cadru didactic programa. Inclusiv probele de examenele naţionale cred că în ultimii ani, dacă observăm, au trecut înspre o zonă mai aplicată, mai axată pe competenţe. Poate că nu e suficient. Vedem că există încă diferenţe între testările de tip PISA şi testările pe care le avem noi în mediul naţional. În funcţie de profilul absolventului cred că trebuie să găsim acele tipuri de evaluări standardizate – nu în sensul de grilă – ci în sensul de a putea compara rezultatele şi de a putea trage concluzii relevante cu privire la performanţa sistemului, a şcolilor, a cadrelor didactice”, a spus Deca.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *