Președintele Klaus Iohannis a afirmat, în mesajul transmis de Anul Nou, că România încheie un an “complicat” dar rămâne “o țară stabilă, democrată, sigură și proeuropeană, un partener de încredere pentru aliații noștri externi”.

Citește și: Doi tineri din Piteşti au agresat doi poliţişti. Reţinuţi pentru ultraj
“Cei care vor acum să ne dezbine și să ne întoarcă spre un trecut întunecat, pe care niciun român nu și-l mai dorește, nu vor reuși. Și nu vor reuși pentru că forța noastră rezidă tocmai în unitatea noastră și în credința comună în libertate și democrație. România este însă responsabilitatea fiecăruia dintre noi și a tuturor împreună!
Așadar, vă îndemn ca în noul an să ne recăpătăm încrederea și să nu pierdem nicio clipă speranța că, împreună, putem să menținem România pe traseul său prooccidental, ghidată de principiile și valorile fundamentale care ne definesc – dreptate, libertate și democrație, pentru care semenii noștri au plătit prețul suprem”, a afirmat șeful statului.




Motto:
„Nu ţi-ai iubit poporul, maiestate!
Sau nu l-ai înţeles, şi e totuna.
De sus şi până jos s-a-ntins Minciuna
Ea leagă şi dezleagă-n ţară toate.”
(Alexandru Vlahuţă- 1907)
Câte minciuni într-o singură frază: „România este o ţară stabilă, democrată, sigură şi proeuropeană, un partener de încredere pentru aliaţii noştri externi”.
Să pornim de la potlogăriile făcute de partidele politice PSD si PNL care au intervenit în procesul electoral prin deturnare de voturi încercând să-si trimită candidatul propriu în turul 2 alături de un contracandidat pe care să-l învingă cu usurință:
(Vezi: https://ziaristii.com/apel-catre-psd-istii-din-buzau-incetati-cu-mobilizarea-la-vot-pentru-george-simion/); şi
https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/firma-care-a-derulat-campaniile-pnl-pe-tiktok-face-2410208.html)
Numai că un proverb vechi spune că „socoteala de-acasă nu se potrivește cu cea din târg”. Asa se face că după scrutinul din 24 noiembrie nici Ciolacu şi nici Ciucă nu au reuşit să ajungă în turul doi, unde au acces Călin Georgescu (independent) alături de Elena Lasconi (USR).
De aici, decizia Curţii Constituţionale a României (CCR) de anulare a intregului proces electoral al alegerilor prezidenţiale, după ce validase primul tur, iar al doilea tur era în desfăşurare în strainatate, a aruncat ţara într-un haos institutional fără precedent. Anularea alegerilor nu rezolvă absolut nimic , ba dimpotrivă , adânceşte şi mai mult falia din interiorul societăţii româneşti. In plus, mandatul actualului presedinte Klaus Iohannis a expirat la 21 decembrie iar CCR i-a prelungit mandatul după această dată cu de la sine putere, fără o bază legală temeinică. In Constituția României la Articolul 83, privind durata mandatului presedintelui se precizează următoarele:
(1) Mandatul Presedintelui României este de 5 ani si se exercită de la data depunerii jurământului.
(2) Președintele României își exercită mandatul pană la depunerea jurământului de Președintele nou ales.
(3) Mandatul Președintelui României poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.
Prin urmare, conform Constituției mandatul președintelui poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă și nu printr-o decizie a CCR. Din acest punct de vedere Curtea Constituțională putea cel mult să constate expirarea mandatului presedintelui Klaus Iohannis pe data de 21 decembrie 2024.
Probabil Curtea Constituțională a considerat exercitarea functiei de presedinte a lui Klaus Iohannis ca fiind o catastrofă, fapt pentru care i-a prelungit mandatul. Numai că prelungirea mandatului se poate face doar prin lege organică votată în parlament. Prin urmare, cu complicitatea CCR, după data de 21 decembrie, 2024 Klaus Iohannis a devenit un preşedinte nelegitim. De aceea, investirea noului guvern „Ciolacu-2” de către Klaus Iohannis pe 23 decembrie, 2024 ar putea fi lovită de nulitate.
De altfel, nu-i prima dată când CCR demonstrează că este o este o institutie puternic politizată care îsi apără propriile privilegii. Un exemplu este decizia din anul 2023 de neconstituţionalitate a legii privind eliminarea pensiilor speciale si trecerea lor pe contributivitate cu toate că acesta este un jalon din PNRR iar prin această decizie a fost blocată accesarea cererii de plată numărul 3 şi pierderea acestei tranşe în valoare de 3,14 miliarde de euro.
(vezi si: https://cursdeguvernare.ro/impozitare-progresiva-pensii-speciale-neconstitutionala.html)