Web Analytics

Martor ocular în trenul rămas fără frâne la intrarea în Gara Goleşti

de | 9.06.2021 11:34 | Actualitate, Dezvăluiri

# „Mi-am luat la revedere de la toată lumea în gândul meu, m-am uitat la copil şi am zis că e ultima dată când îl văd”

În seara de 1 iunie, un tren Inter Regio de călători care circula pe ruta București – Craiova a rămas fără frâne şi a trecut fără să oprească prin Gara Goleşti. Un martor aflat în tren, ca pasager, doamna A.H., dezvăluie momente șocante. Spune că mecanicul trenului era foarte agitat, ar fi știut că trenul are defecțiuni și totuși a ales să continuie drumul: „Despre mecanic am aflat că era foarte tulburat de când am plecat de la Titu. Era agitat și se uita în stânga și în dreapta și ar fi anunțat controlorul că are ceva probleme la bord. Iar controlorul a rămas în spate, a părut că nu îl interesează. Nu știu de ce a mai continuat cursa, nu știu ce a vrut să facă”.
Același martor mai vorbește despre cât i-a fost de greu să fie alături de copilul său de 10 ani, în acele clipe de groază: „A fost un haos, au fost câteva secunde în care ne țineam copilul în brațe și spuneam că sunt ultimele noastre clipe. Mi-am luat la revedere de la toată lumea în gândul meu, m-am uitat la copilul meu și am zis că este ultima dată când îl văd”.

„Trei sferturi din pasageri erau copii până în 17 ani”

Martorul mai vorbește și despre cât este de slab pregătit personalul din tren pentru astfel de momente de tensiune: “Este revoltător ce s-a întâmplat, nu numai că s-au defectat frânele, dar să fii de atâta timp pe tren, ca și controlor, și să nu știi unde este maneta…! Trei sferturi din pasageri erau copii până în 17 ani. Adică să lași tu călătorii să caute înnebuniți frâna de urgență și tu să nu știi, când toată ziua ești cu nasul în ea? Controlorul nu a știut pe ce lume este, iar mecanicul se zbătea în cabină să oprească trenul și nu putea. Urla ca din gură de șarpe că murim, plus că a fugit spre celălalt vagon, încercând probabil să facă ceva. Asta credem noi, el spunea doar: «Căutați maneta, căutați maneta, că ne lovim cu trenul de Pitești!» Să le facă, domnule, instructajul, ne-au zis să tragem maneta, dar ei nici nu mai ştiau unde este maneta! Mecanicul era leşinat, nu știu dacă își revenise din leșin! L-au găsit leșinat, despre asta nu vorbește nimeni, că nu sunt pregătiți pentru astfel de momente”.

„De ce oare s-a întâmplat asta de 1 Iunie? Ce cadou le-am făcut copiilor noștri?”

„Emoțional, continuă femeia, a fost de parcă urma să murim. A transmis starea asta și mecanicul, că el, dacă era liniștit, nu-l acuz, ferească Dumnezeu să fim în locul lui, dacă putea să le spună băieților lângă care era să meargă să tragă frâna de mână, poate se rezolva altfel! Dar el a început să urle că ne lovim cu trenul de Pitești. Fiul meu a fost cu mine în tren, noaptea se trezește speriat, vă dați seama ce panică a creat în copilașii aceștia, și de 1 Iunie? De ce s-a întâmplat asta de 1 Iunie? Ce cadou le-am făcut noi copiilor noștri de 1 Iunie?”

„Cei de la CFR Călători nici măcar nu și-au cerut scuze pentru cele întâmplate”

Un alt regret al martorului prezent în trenul fără frâne este că CFR Călători nu și-a cerut scuze nci până acum pentru cele întâmplate: “Nici măcar nu și-au cerut scuze pentru cele întâmplate. Puteau să zică și ei: «Ne pare rău, domnilor, că ați trecut prin așa ceva!». Măcar trei cuvinte meritam și noi. Hai că am avut noroc și nu am murit, că s-a oprit trenul fiindcă au tras frâna un adolescent și o doamnă, cel puțin așa am înțeles, sau că a făcut ceva mecanicul! Dar puteai să mori de inimă, o fetiță chiar nu mai putea să respire de la șocul trăit!”.

„Noi sărisem din tren înainte să se oprească, neștiind ce viteză are…”

Martorul mai vorbește și despre haosul din tren și despre cât de speriați erau pasagerii. Erau atât de speriați, încât încercau să spargă geamurile, să deschidă ușile pentru a sări: “Cert este că au tras de manetă băiatul acela mai tânăr și doamna aceea! S-a oprit într-un final trenul, dar noi sărisem din el înainte să se oprească, neștiind ce viteză are. Vă dați seama că primul impuls a fost să sărim din tren. A fost un haos total, ușile nu se deschideau, nu se spărgeau geamurile…!”, a mai declarat A.H., care a insistat să-i publicăm doar inițialele, nu și numele întreg, pentru Jurnalul de Argeș.

CFR Călători le cere scuze călătorilor pe site-ul instituţiei

”În data de 1 iunie 2021, trenul IR 1897 București Nord – Golești – Pitești – Craiova a depășit semnalul stației Golești în poziția pe oprire. În tren se aflau circa 50 de pasageri. Pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță, călătorii au fost preluați din stația Golești de trenul IR 1791 București Nord – Golești – Pitești. O comisie formată din specialiști în domeniu cercetează cauzele care au condus la producerea acestui incident. CFR Călători le cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat”.

Poziţia IPJ Argeş: „Cercetările sunt în curs, incidentul este verificat”

Conform purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, subcomisar de poliţie Epure Mădălina, cercetările sunt în curs, incidentul este verificat și de o comisie de specialitate din cadrul AGIFER, care efectuează o expertiză și lucrurile vor mai dura, pentru că în baza expertizei vor fi continuate și verificările de către Direcția de Poliție Transporturi.

Citește și Amenzi pentru tinerii inconştienţi care au mers pe capota unei maşini pe Transfăgărăşan

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii