
”Oamenii DACIEI’’ – interviuri de Cristina Rousseau (32)
Cristina Rousseau: – Care a fost primul contact cu uzinele Dacia?
Marian Coleaşă: – Era în anul III de facultate, când, pentru prima oară în istoria TCM-ului din Bucureşti, s-a organizat practica studenţească în afara Bucureştiului. Profesional, în calitate de angajat, începând din anul 1991, în cadrul Matriţe Dacia.
Cristina Rousseau: – Ce satisfacții profesionale ați avut?
Marian Coleaşă: – Sunt mai multe, însă perioada petrecută la Renault, pe proiectul Logan, rămâne de referinţă. În această perioadă am descoperit şi învăţat multe despre universul industriei auto şi meseria de cumpărări. Am afirmat întotdeauna că mă consider un produs al şcolii de cumpărări Renault. Atunci am hotărât care va fi parcursul meu profesional şi am reuşit să-l pun în aplicare prin construirea carierei în cadrul companiilor care au urmat. Tot în aceeaşi perioadă m-am îndragostit de Franţa, cunoscând foarte bine cultura şi frumuseţile acestei ţări în care m-am simţit, întotdeauna, cel mai bine. Pe locul doi se plasează perioada petrecută la Areva T&D şi Alstom Grid, când am avut posibilitatea de a cunoaşte toate ţările fost comuniste. Pe ansamblu, am putut lucra şi cunoaşte bine diversele ţări şi culturi din Europa şi, mai târziu, de pe alte continente, ca Asia şi America, unde am avut şi am, în continuare, colegi.
Cristina Rousseau: – Ați fost în echipa de cumpărători pentru proiectul Logan (numit la început X 90). Cum ați ajuns să aplicați pentru acest post (la acea dată, în nomenclatorul de meserii al României nu era inclusă cea de cumpărător). Cum a fost „experiența Logan”?
Marian Coleaşă: – Proiectul Logan a fost şi rămane cel mai important reper. Am avut deosebita onoare de a fi pe scena de la Parlamentul României cu ocazia lansării Logan. Alături de preşedintele Grupului Renault, Louis Schweitzer, preşedintele României, Ion Iliescu, premierul Adrian Nastase şi alţii. Un moment cu adevarat de neuitat.
De asemenea, am considerat întotdeauna că echipa noastră de români a contribuit la reuşita proiectului şi nu trebuie uitată la momentul bilanţului. Drept urmare, am luat atitudine în momentul în care acest lucru n-a fost evidenţiat corespunzator. Şi ca o recunoaştere a acestei atitudini, scrisoarea mea a fost publicată în revista Global din Iulie 2004 (publicaţie internă lunară Renault), iar directorul de cumparări Dacia mi-a mulţumit pentru reacţia mea.
N-aş vrea să încheiem acest dialog fără să evidenţiez două persoane foarte importante pentru cariera mea profesională la Dacia și Renault: domnul Nicolae Aldea si doamna Maria Lafalisse.
Citește și Vasile Badea – de la rectificator la şef Departament Cutii Viteze
Citește și Ing. Sorin Baciu: „Ca inginer am lucrat la fabrica din Tanger-Maroc”




0 Comentarii