Lidl, reţeaua germană de tip discount care a pornit cea mai mare ofensivă din retailul autohton şi operează în prezent în jur de 110 magazine în România, va deschide şi în Piteşti un centru comercial, în locul fostei Fabrici de Piese Auto Progresul, de pe bulevardul Nicolae Bălcescu. De asemenea, începând din luna martie, reţeaua Plus din România a fost preluată de lanţul german de supermarketuri Lidl, care şi-a adjudecat astfel şi două magazine în judeţul Argeş, unul la Mioveni şi altul la Curtea de Argeş. Al patrulea magazin Lidl va funcţiona în Câmpulung Muscel şi va fi unul nou construit, ca şi cel din Piteşti.
Reţetă nouă de business
Nemţii de la Lidl au adus şi un nou model de business: în rafturile magazinelor există produse lactate Pilos, mezeluri Baroni sau peştele Combino, mărci private Lidl, „mărci” no-name pe care nemţii mizează doar prin preţ. Vor exista însă la comercializare şi branduri româneşti, precum Albalact, Covalact, CrisTim sau Caroli
Reţeaua Lidl a inaugurat simultan, în 20 iunie, toate cele 107 magazine preluate de la Plus, celelalte câteva zeci de unităţi construite de la zero urmând a avea parte, de asemenea, de o deschidere în bloc, surse din piaţă spunând că aceasta va avea loc cel mai sigur în septembrie. Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care mai deţine pe piaţa locală magazinele Kaufland.
Florin Silvestru
0 Comentarii