Web Analytics

Ludovic Orban: „A trebuit să revenim noi la putere, după 12 ani, ca să se urnească acest proiect

de | 14.05.2020 13:26 | Economie

# Evenimentul deceniului: s-a semnat contractul pentru tronsonul de autostradă Piteşti-Curtea de Argeş # În 12 ani nu s-a făcut nimic, „pentru că pe alții i-a durut la bască”, a mai declarat prim-ministrul la ceremonia istorică de la Prefectura Argeș # Adrian Miuțescu: „Am visat mult la acest proiect și mi-am dorit ca noi, liberalii, să fim cei care vom demara lucrările și, așa cum spunea și premierul, tot noi să fim prezenți la finalizarea construcției” # Consorțiul Astaldi din Italia este cel care va construi cei 30 de kilometri din autostrada Sibiu-Pitești # Segmentul de autostradă va fi gata în 5 ani

Autoritățile anunță că 2020 este anul autostrăzii Sibiu-Pitești. Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniţă, a semnat luni, 11 mai, cu directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino, contractul pentru proiectarea și construirea secţiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cuprinsă între Piteşti şi Curtea de Argeş. Evenimentul a avut loc la sediul Instituției Prefectului Argeș și a fost găzduit de prefectul Emanuel Soare. Semnarea contractului s-a făcut în prezența premierului Ludovic Orban și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, precum și a liderului PNL Argeș, Adrian Miuțescu, președintele AAAS . Secţiunea Pitești-Curtea de Argeș reprezintă 30 de km de autostradă, iar constructorul s-a angajat să termine această lucrare în maximum cinci ani.
Participarea la eveniment a fost limitată din cauza măsurilor de distanțare fizică necesare în această perioadă. În sală au fost reprezentanți ai mediului universitar, dar și ai mediului de afaceri din județ: președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș – George Caval, președintele AOA – Dan Ionescu, directorul general al Dacia-Renault, Cristophe Dridi, ai ACAROM, Electroargeș, dar și doi dintre oamenii de afaceri importanți ai județului în directă legătură cu realizarea segmentului de autostradă. Este vorba de industriașul Gheorghe Badea de la Grupul Industrial Componente (GIC) și Benone Lazăr, reprezentantul transportatorilor, patron al firmei Internațional Lazăr Company. Pe lângă președintele Autorității Administrării Activelor Statului – Adrian Miuțescu, care este șeful PNL Argeș, la ceremonia istorică au mai participat deputatul Dănuț Bica, directorul adjunct al ANAR – Marius Postelnicescu, președintele Autorității Naționale a Rezervelor de Stat – Gheorghe Alecsei și deputatul liberal Dănuț Bica.

Contract de 1,8 miliarde lei

Detaliile tehnice ale proiectului au fost prezentate de Gabriel Budescu, directorul tehnic al CNAIR, și Dragoș Burlan, director tehnic al companiei Astaldi.
Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, cuprinsă între kilometri 91+761 şi 122+110, va avea o lungime de 30,35 kilometri. Conform datelor CNAIR, valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1,8 miliarde de lei, fără TVA, cu o durată a contractului de 120 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie. Tronsonul Pitești-Curtea de Argeș va avea 3 noduri rutiere: la Bascov, Băiculești și Curtea de Argeș.
Proiectul tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, parte a autostrăzii A1 care va lega Bucureştiul de Nădlac, are o lungime totală de 122,11 kilometri, acesta fiind divizat în cinci secţiuni, care traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş. Autostrada Sibiu-Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: „2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Pitești”

Ministrul Lucian Bode și-a argumentat declarațiile, având stabilite termene foarte precise pentru secțiunile 1, 3, 4 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
„Considerăm că, prin accelerarea marilor proiecte de investiții în infrastructura de transport, vom recupera rapid decalajele acumulate în această perioadă de criză. Ținta Guvernului Orban este să finalizeze cât mai repede obiectivele aflate în execuție; avem în lucru 164 km de autostradă și drumuri expres. Totodată, Guvernul și-a propus și a reușit menținerea tuturor șantierelor deschise și lansarea în execuție de noi proiecte majore, așa cum este și autostrada Sibiu-Pitești. După ani de amânări, tergiversări și blocaje, 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Pitești. Am și argumente: în martie 2020 s-au început lucrările la secțiunea 1, Sibiu-Boița, de 13 km, 212 milioane lei. Astăzi am fost martori la semnarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 5, Pitești-Curtea de Argeș. Până la sfârșitul lunii mai vom stabili câștigătorul licitației pentru proiectare și execuție pentru lotul 4, Tigveni-Curtea de Argeș, de 9,9 km, 2 miliarde de lei. Estimăm semnarea contractului pentru lotul 4 în luna iunie 2020, dacă nu vor fi contestații. Pentru secțiunea 3, Cornetu-Tigveni, ne-am propus lansarea procedurii de licitație până la sfârșitul lunii iunie 2020. Pentru secțiunea 2, Boița-Cornetu, se fac investigații geotehnice suplimentare, urmând să se finalizeze documentația tehnică”, a spus, la Pitești, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Ludovic Orban: „12 luni proiectarea și 4 ani execuția mi se pare o perioadă mult prea lungă”

Premierul Ludovic Orban și-a exprimat dorința ca segmentul de autostradă până la Curtea de Argeș să fie finalizat înainte de termen și a declarat că în 12 ani nu s-a făcut nimic, pentru că „pe alții i-a durut la bască”.
„Am ținut să fiu prezent astăzi la semnarea contractului lotului 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești, pe care îl consider ca un proiect de suflet al meu. (…) Din 2008, de când am plecat din fruntea Ministerului Transporturilor, nu s-a construit un mm de autostradă între Pitești și Sibiu. Toată documentația tehnico- economică era pregătită și nu s-a mișcat nimic pe o perioadă de aproape 12 ani. Parcă e așa un dat, că a trebuit să revenim noi la putere, după aproape 12 ani, ca să se urnească acest proiect fundamental pentru România. O să aplaud dacă acest contract va fi semnat în cele mai bune condiții și, de preferință, înaintea termenelor stabilite acolo. Mie 12 luni proiectarea și 4 ani execuția mi se pare o perioadă mult prea lungă. Cunosc compania, știu că a avut contracte în România și am convingerea că are capacitatea să finalizeze acest proiect mult mai repede și în condiții de calitate. (..) Acest proiect este finanțat pe exercițiul 2014- 2020. Ajungem la finalul perioadei pentru care am avut la dispoziție banii pentru a putea finanța acest proiect de autostradă și noi trebuie să semnăm pe final din cauza faptului că pe alții i-a durut la bască sau poate n-au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură pentru România”, a spus premierul Ludovic Orban după semnarea contractului.
Reprezentantul firmei constructoare, Pier Luca Canino, a dat însă asigurări că se intenţionează scurtarea termenelor de execuţie, dacă nu vor apărea alte impedimente: „Suntem şi noi nerăbdători să începem şi vă asigur că vom face tot posibilul să scurtăm termenele”.

Prefectul Emanuel Soare: „Suntem într-un moment foarte important pentru Argeş”

„Suntem într-un moment foarte important – semnarea contractului pentru tronsonul Pitești-Curtea de Argeș. Sunt profund onorat, astăzi scriem istorie, proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu este unul de importanță strategică, un proiect care părea, la un moment dat, că nu se mai poate implementa. Îi mulțumim foarte mult domnului prim-ministru Ludovic Orban că este un susținător al Argeșului. În 2007, ca ministru al Transporturilor, a contribuit din plin la realizarea centurii ocolitoare a Piteștiului. Domnul ministru Lucian Bode este și el un prieten al Argeșului, are pe agenda sa scurtă foarte multe proiecte de interes pentru județ: autostrada Pitești-Sibiu, DN73, Transfăgărășanul, reabilitarea gării regale din Curtea de Argeș”, a declarat prefectul Emanuel Soare.

Adrian Miuţescu, preşedintele PNL Argeş: „Vreau să văd din nou Curtea de Argeş ca un important nod rutier al României”

La rândul său, liderul PNL Argeș a declarat că este un moment istoric pentru județul nostru. „Este un moment extrem de important, un moment istoric. Mă bucur că sunt unul dintre cei care contribuie la acest proiect. Am visat mult la el și mi-am dorit ca noi să fim cei care vom demara lucrările și, așa cum spunea și premierul, tot noi să fim prezenți la finalizarea construcției.
Pentru mine este un proiect de suflet, pentru că este în Argeş şi pentru că eu sunt din Curtea de Argeş. Şi vreau să văd din nou Curtea de Argeş ca un important nod rutier al României”, a declarat Adrian Miuţescu.

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

1 Comentariu

  1. De fapt, cei dinainte de ce nu demarara pe fonduri europene, nu se putea ciordi ?! Sper, sa nu se repete … gen pleaca ai vostri, vin ai nostri … s.a.m.d. !