Pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș (10 km) de pe Autostrada Sibiu – Pitești, constructorul austriac PORR a mobilizat pe șantier 500 de muncitori și 194 de utilaje, estimarea fiind că lucrările vor fi gata mai devreme decât termenul contractual (2027).
Citește și: Bursa muncii din Argeș: 84 de persoane selectate pentru angajare
„Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%. Cea mai dificilă structură din acest șantier este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România.
Galeria de pe sensul de mers Pitești–Sibiu, a fost străpunsă pe 3.03.2025, iar galeria de pe sensul Sibiu–Pitești – pe 14.04.2025. Antreprenorul execută acum lucrări de cămășuire interioară și hidroizolație. Dacă se va menține mobilizarea și ritmul actual de lucru, estimăm că se va putea circula pe această secțiune a A1 mai devreme decât prevede termenul contractual (2027)”, a transmis directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Vă reamintim că tunelul Momaia (1,35 km) este format din două galerii unidirecționale (câte o galerie pe fiecare sens de circulație). La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele „Daniela”și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.
Lucrările pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș au început în vara lui 2024. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane de euro/km).
(Sursa foto: Economedia)
0 Comentarii