La Real Piteşti, se coace un conflict între angajaţi şi şefa de magazin

de | 14.06.2012 17:35 | Dezvăluiri

Două sesizări primite pe adresa redacției noastre cu privire la unele presupuse nereguli din „bucătăria” hypermarketului Real ne-au făcut să ne îndreptăm atenția și să facem investigații dincolo de cortina vizibilă clientului, acolo unde au acces doar angajații magazinului. După ce am fost anunțați că la hypermarketul Real din Pitești se prefigurează o grevă de avertisment a angajaților, pentru schimbarea reprezentanților retailerului german, aceeași persoană ne-a trimis un alt mesaj, însoțit de fotografii, în care reclama nereguli privind calitatea produselor oferite spre vânzare clienților.

La organele de control, toate bune și la locul lor

„În Real Pitești mișună viermii. În depozit, pe recipientele de păstrare a produselor și pe produse. Autoritățile de control sunt obișnuite cu «atenții» și închid ochii la multiplele nereguli întâlnite în acest hipermarket. De aceste «protocoale» se ocupă în mod direct Șeful de magazin &Co care, mai mult ca sigur, cunoaște cel mai bine ceea ce vinde. Se comandă în exces marfă de la furnizori pentru ca anumiți angajați să obțină foloase indirecte și personale (discount-uri personale) prin mijlocirea companiei Metro Group. Se spune că suntem ceea ce mâncăm. Se vorbește și de target și atingerea target-ului în ceea ce-i privește pe furnizori și producători. Calitatea mărfii este din ce în ce mai neconformă și se comandă în exces pentru că furnizorilor, ca o lege nescrisă, target-ul la comenzi le asigură supraviețuirea. Marketing-ul vinde. Marfa se degradează în depozitul Realului în timp ce furnizorul alimentează cardurile personale ale directorului &Co. Marele neștiutor rămâne Metro Group. Mai exact nemții de la Metro Group, nu românii de la Metro Group. Românul s-a născut profet în țara lui și se comportă pe măsură. La Pitești s-a descoperit… sacul fără fund. Repet, cei care au de suferit de pe urma acestor afaceri sunt consumatorii. Dacă faceți o recenzie cu toate reclamațiile clienților depuse la OPC Pitești, veți fi surprinși.”, spune mesajul primit pe adresa noastră. Și cum direcția de investigare ne fusese sugerată chiar de mesager, am făcut cercetări chiar la OPC Pitești. Unde comisarul-șef Gheorghiță Vârtopeanu, după ce a verificat în baza de date, ne-a comunicat că nu există sesizări sau reclamații împotriva magazinului Real Pitești.” Următorul checkpoint pe parcursul demersului nostru a fost la Direcția de Sănătate Publică Argeș, unde nu mică ne-a fost nedumerirea să primim un răspuns similar din partea directoarei Simona Honțaru, după o prealabilă verificare în scripte. Nici la Direcția Sanitar-Veterinară nu am primit o confirmare a celor reclamate în mesajul recepționat de noi, însă dr. Daniel Lupu a fost mai explicit și ne-a dat mai multe lămuriri: „Nu am avut reclamații de la consumatori privind calitatea produselor de la hypermarketul Real. Noi oricum facem controale trimestriale, însă nu am avut cazuri în care să aplicăm sancțiuni. Vă dați seama că, dacă am fi descoperit ceva în neregulă, am fi aplicat legea, iar asta ar fi însemnat sancționare. Noi chiar avem un medic veterinar care merge zilnic la Real și face verificări, tocmai pentru a nu apărea nereguli. Însă problemele nu le întâmpinăm la magazinele mari, unde angajații știu ce au de făcut și au grijă la calitatea produselor.”

Managerul de serviciu de la Real Piteşti, Irinel Lascu:  „Eu cred că e vorba de o persoană răuvoitoare.”

Pentru că investigația noastră nu putea fi completă fără o cercetare chiar „la fața locului”, am făcut o vizită la hypermarket. Nu am reușit să stăm de vorbă cu directoarea magazinului Real din Pitești, Augusta Lung, pentru că, după cum ni s-a comunicat, era plecată din localitate, însă înlocuitorul domniei sale, inginerul Irinel Lascu, managerul de serviciu, s-a arătat dispus să răspundă întrebărilor reporterului Jurnalului, precizând că aprecierile sale nu reprezintă un punct de vedere oficial al reprezentanților locali ai retailerului. „Eu cred că este vorba despre o persoană răuvoitoare, poate venită chiar din partea concurenței. Vă asigur că noi nu avem produse expirate, nici marfă pe stoc. Primim marfă zilnic, cu excepția zilei de duminică, pentru că și vindem. Marfa nu apucă să stea în magazie. După cum puteți vedea și dv., este permanent curățenie, se șterge pe jos, se dezinfectează, frigiderele funcționează, temperatura scăzută la care sunt păstrate mărfurile perisabile nu permite dezvoltarea larvelor.”, a spus managerul Irinel Lascu. Întrebat de reporter dacă furnizorii oferă discounturi în funcție de cantitatea de produse achiziționate, domnia sa ne-a spus că aceștia oferă un soi de reduceri pentru eventuale pierderi, care sunt inevitabile în timpul manipulării mărfurilor, însă nu a confirmat că angajații ar primi discounturi, reduceri sau comisioane de la funizorii de produse, pentru comenzi mai mari: „Noi nu comandăm în exces, marfa pe care o comandăm se vinde, nu stă pe stoc.”

Curg reclamațiile pe on line

Dacă totul s-ar fi rezumat la o reclamație făcută de o singură persoană, care ar fi putut să își decline o falsă identitate, am fi fost îndreptățiți să credem că ar putea fi vorba doar de o încercare de discreditare. Însă, cum nu iese fum fără foc, am găsit, spre surpriza noastră, nu mai puțin de 30 de pagini de comentarii postate pe internet, de către angajați și foști angajați ai Real, pe un site specializat dedicat comerțului, www.shopstory.ro. Cele mai multe dintre plângeri privesc magazinul din Pitești. Iar între acestea se regăsesc chiar cele sesizate nouă pe poșta electronică. Oamenii se plâng că, în timp ce șefii lor o duc bine-mersi, ei, angajații de rând, sunt fie disponibilizați, fie li se reduce norma de lucru și, implicit, salariul, iar șefa magazinului, Augusta Lung, le vorbește și se poartă urât cu ei. Ca să nu creadă cineva că inventăm, redăm mai jos câteva dintre postări:
„Cineva din Metro Grup știe ce se petrece în Real România? Recepțiile sunt pline de mărfuri care se deteriorează deoarece nu ai loc să te miști cu utilajele doar din dorința de a obține niște avantaje comerciale care sunt perimate de pierderile ce apar din cauza manipulărilor, termenelor depășite de valabilitate, etc….și pt ce? oare ia cineva șpagă? întreb doar…..voi ce spuneți? îmi șoptea o păsărică că banii sunt livrați direct pe cardurile șmecherilor….ca să nu rămână urme…”;
„magazinul era plin de mărfuri ca să nu se vadă sustragerile, părerea mea, pe de altă parte se primeau “gratuități” luate în gestiunea magazinului, deși trebuiau stimulați clienții, nu hoții, mare păcat, și ca să-i desconspiri e greu, o gașcă o ducea minunat, ceilalți chinuiau, pe dovedite! trebuie doar studiate documentele, atât!”.
„Oameni buni … ceea ce se întâmplă la real este inuman în primul rând. Eu fac parte dintre persoanele disponibilizate. Ceea ce nu înțeleg eu …. dacă e atât de rău și inuman de ce mai stă lumea în real? Tot eu am să răspund: “De teama zilei de mâine”. Sfatul meu este să vă căutați job-uri în altă parte că oricum sunt la fel de prost plătite, dar măcar aveți pe cartea de muncă normă întreagă.”
Din cele observate de noi, se pare că atmosfera nu este tocmai una armonioasă la magazinul din Pitești și că undeva mocnește un conflict. Semnatarii comentariilor își manifestă lipsa de încredere în conducerea sindicatului lor, iar unii dintre ei și-au încredințat nemulțumirile spre a fi soluționate de instanțele de judecată. Angajații revoltați s-au reunit pe internet, pentru a se consulta și pentru a-și face vizibilă public nemulțumirea, în acest fel.

La închiderea ediției. poziția Real Hypermarket România

„În legătură cu situația pe care ne-ați semnalat-o, așa cum ați remarcat şi dvs. la faţa locului şi după cum a mai fost confirmată și de Oficiul pentru Protecția Consumatorilor și de Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranță Alimentară Argeș, nu există niciun indiciu și nicio informație care să confirme nereguli care să privească procesele de producție, manipulare, depozitare și comercializare ale produselor și nici trasabilitatea mărfii care intră și iese din magazinul real,- Pitești. real,- Hypermarket România a pus întotdeauna siguranța alimentară a consumatorilor pe primul loc în topul priorităților, pentru a le oferi clienţilor cele mai bune produse și servicii, nu doar din perspectiva calităţii superioare a produselor comercializate, ci şi în ceea ce priveşte grija sporită pentru siguranţa alimentară. real,- s-a implicat activ în eliminarea sau reducerea la cel mai scăzut nivel a tuturor potenţialelor ameninţări la siguranţa alimentară a clienţilor, în acest sens devenind prima rețea de hipermarketuri din România al cărei sistem de management al siguranţei produselor alimentare a fost certificat potrivit standardului ISO 22000:2005. Acesta a fost obținut pentru desfășurarea tuturor activităților de producţie şi de vânzare a alimentelor proaspete, astfel încât sunt respectate cele mai înalte standarde calitative, aliniate la tendințele internaționale în domeniul managementului siguranței alimentare.”
Material realizat de Adriana Gândilă

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Ultimele articole